Конспект комплексного заняття з мовленнєвого спілкування на тему «Ріпка» в групі дітей раннього віку
Програмові завдання:
розмовне мовлення: вчити дітей розповідати знайому казку, відповідаючи на запитання вихователя за змістом казки фразами і реченнями з 3-5 слів; вчити відгадувати загадки, побудовані на описі і порівнянні.
граматика: вправляти дітей у вживанні кличної форми іменників (бабусю, внучко, собачко, кицю, мишко).
звукова культура: вправляти у вимові звуків г, п, н у звуконаслідувальних словах (гав-гав, няв-няв, пі-пі); розвивати мовне дихання; формувати інтонаційну виразність мовлення.
Матеріал: сюжетні картинки за казкою «Ріпка», муляж ріпки, коробка із сюрпризом, телефон, загадки, аудіозаписи (телефонний дзвінок, весела українська музика), різнорольорові трикутники різної величини для моделювання казки.
Хід заняття
Психогімнастика
Зазирнуло сонечко
У наше віконечко,
До щічки доторкнулося,
Промінцем погладило:
- Не сумуй! - порадило,
День, що розпочався,
Щоб у тебе вдався!
Вихователь. - Діти, сьогодні зранку нам доставили посилку Новою поштою. Подивіться, ось вона, в такій гарній коробочці! Ця коробочка не проста, а чарівна, тому що в ній люблять ховатися казки. А ви любите казки? (Відповіді дітей)
- Які казки ви знаєте? (Діти пригадують знайомі казки)
- Ви хочете дізнатися, яка казка заховалася в цій коробочці сьогодні?
- Зараз ми відкриємо коробочку і побачимо...
- Ой, не відкривається... Що таке?
Дзвонить телефон (у грамзаписі)
Вихователь (прикладає мобільний телефон до вуха). - Алло, я слухаю! Доброго дня! Це телефонують з Нової пошти? Забули повідомити нам, що коробка відкриється тоді, коли дітки відгадають загадки? Зрозуміло. Наші дітки дуже кмітливі, тому коробку ми відкриємо. Добре, дякую. До побачення!
- Ну що, малята, спробуємо відгадати загадки?
Загадка
Гавкає, кусає, а в дім не пускає? (Собачка)
Вихователь демонструє іграшкову собачку.
Вихователь. - Молодці, правильно відгадали. Собачка добра, а ще як можна про неї сказати, яка вона? (Лагідна, маленька, велика, розумна, слухняна, руденька)
- А як гавкає собачка, коли вона добра? (Діти тихо звуконаслідують: гав-гав, гав-гав).
- Як гавкає собачка, коли вона зла? (Діти звуконаслідують голосно: гав-гав, гав-гав)
- Давайте знову спробуємо відкрити коробочку.
Вихователь вдає, що відкриває коробку.
- Ой, щось я не можу. Спробуй-но ти, Аню (Владику, Сергійку, Олю).
- Не відкривається? Мабуть ще не всі загадки відгадали.
Загадка
Шерсть гладенька
І м'якенька,
Спинка гнеться,
Хвостик в'ється -
Тільки лапки
Цап-царапки. (Киця)
Вихователь демонструє іграшкову кицю
Вихователь. - Киця пухнаста, а ще яка?(Добра, руденька, м'якенька, гладенька, хороша, гарна, лагідна)
Вихователь перепитує кількох дітей.
- Як киця вмивається? (Показ вихователем і дітьми)
Артикуляційні вправи для язичка
Вихователь. - Коли киця з'їсть щось смачненьке, як вона облизується язичком? (Показ вихователем: спочатку облизати верхню губу, потім - нижню).
- Давайте уявимо, що ми кошенята. Як кошенята кажуть? (Няв-няв)
- Як вони нявкають? (Кошенята нявкають тихо(ніжно)
- Як ходять котики?
Показ ходьби навшпиньки вихователем і дітьми
Вихователь. - А ну спробуй, Катю, відкрити коробку.
- Не відкривається?
- Та тут ще одна загадка не відгадана. Слухайте уважно.
Загадка
Маленька сіренька
А хвостик довгенький? (Мишка)
Вихователь демонструє іграшкову мишку.
Вихователь. - Давайте придумаємо гарні слова про мишку, яка вона? (Маленька, сіренька, спритненька, хитренька)
Вихователь перепитує кількох дітей.
- Мишка бігає як? (Тихо)
- Хвостик у мишки який? (Довгенький, тоненький)
- Як ми можемо привітатися з мишкою, щоб вона нас зрозуміла? (Пі-пі-пі)
- Ой, які ви хороші і розумні діти. Ось і коробочка наша відкрилася.
- І яка ж то казочка тут заховалася? (Ріпка)
Вихователь демонструє ріпку, виготовлену з пап'є-маше
Вихователь. - Що можна сказати про ріпку? Ріпка яка? (Жовта, кругла, велика, смачна, добра).
Вихователь перепитує кількох дітей.
Вихователь. - Як багато гарних слів ви сказали про ріпку. Дітки, а давайте спробуємо скласти велике повне речення про ріпку з цих слів.
Вихователь починає, а діти продовжують.(Ріпка велика, ...)
- То де ж взялася ріпка? (Дід посадив)
- А ви знаєте казочку про ріпку? (Так, знаємо)
- Ой, щось у коробочці ще є. Подивіться, це картинки. Давайте ми їх розглянемо і викладемо по-порядку.
Дидактична гра «Хто тягнув ріпку?»
Вихователь пропонує подивитися уважно, що зображено на картинках.
- Хто посадив ріпку? (Дід)
- В кого картинка з дідом? Виклади, будь ласка, її першою.
На пропозицію вихователя дитина викладає свою картинку.
- Хто допомагав дідові тягнути ріпку? (Баба)
- В кого картинка з бабою? Викладаємо її.
- Кого баба покликала на допомогу? (Внучку)
- В кого картинка з внучкою? Викладаємо її наступною.
- Вони вирвали ріпку втрьох? (Ні)
- Кого кликала внучка на допомогу? (Собачку)
- Викладаємо цю картинку.
- Кого собачка покликала на допомогу? (Кицю)
- Викладаємо і цю картинку.
- Кого киця кликала на допомогу? (Мишку)
- Викладаємо нашу останню картинку.
- Дітки, ви такі розумники і такі хороші. Дуже гарно і правильно виклали казочку по картинках. Давайте ми разом потанцюємо під веселу музику.
Музикотерапія
Інтерактивна вправа «Побудуємо казку»
Вихователь пропонує побудувати казку з геометричних фігур.
Вихователь. - Діти, то хто посадив ріпку? (Дід)
Показує великий синій трикутник.
- Ось цей великий трикутник - наш дідусь. Давайте ми поставимо його першим.
Вихователь пропонує дитині поставити трикутник на мольберт.
- Якого кольору трикутник? (Синього).
- Виходить, що у нашого діда сині штани.
- Де дід посадив ріпку? (На городі)
- Давайте ми покажемо, як він це робив.
Імітація всіма дітьми копання і сіяння ріпки.
- Яка виросла ріпка? (Велика)
- Давайте покажемо, як дід ішов на город. Старенький він, напевно у нього спина болить. Ішов дід: гуп-гуп, гуп-гуп.
Діти імітують ходьбу діда.
Вихователь. - Як дід кликав бабу? (Ходи, бабо, не лежи, ріпку вирвати допоможи!)
Показує менший зелений трикутник.
- Ось цей зелений трикутник - наша баба. Давайте ми поставимо її наступною, після діда.
Вихователь пропонує дитині поставити зелений трикутник на мольберт.
- Давайте, дітки, покажемо, як баба йшла на город. Помаленьку, в неї ніжки болять: шур-шур, шур-шур.
Діти імітують ходьбу баби.
Вихователь. - Як баба кликала внучку? (Ходи, внучко, не лежи, ріпку вирвати допоможи!)
Показує ще менший червоний трикутник.
- Ось цей червоний трикутник - наша внучка. Давайте ми поставимо її наступною, після баби.
Вихователь пропонує дитині поставити червоний трикутник на мольберт.
- А внучка - спритненька дівчинка і швидко прибігла на город. Покажіть, як поспішала внучка на допомогу.
Діти імітують біг внучки.
Вихователь. - Як внучка кликала собачку? (Ходи, собачко, не лежи, ріпку вирвати допоможи!)
Показує чорного трикутника.
- Це - наш собачка. Де ми його поставимо? (Після внучки)
Вихователь пропонує дитині поставити чорний трикутник на мольберт.
Вихователь. - Як собачка кликала кицю? (Ходи, кицю, не лежи, ріпку вирвати допоможи!)
Діти виставляють на мольберт коричневого трикутника - кицю.
- Як киця кликала мишку? (Ходи, мишко, не лежи, ріпку вирвати допоможи!)
Діти виставляють на мольберт трикутника сірого кольору - мишку.
Вихователь. - Ось ми й з вами побудували нашу казочку.
- Хто рвав ріпку?
Вихователь почергово показує на схематичну модель казки, спонукаючи діток до побудови речення з однорідними членами: «Ріпку рвали дід, баба, внучка, собачка, киця, мишка».
Вихователь. - Коли прийшла мишка, то ріпку вирвали? (Так).
- Ой, як добре, давайте поплескаємо в долоньки! Молодці, гарно ви казочку розказали нашим гостям. Розкажіть її ще вдома мамі, татові, бабусі з дідусем, братику чи сестричці.
Ріпка. - Дякую, вам дітки, за те, що ви так гарно знаєте казочки. За це я вам приготувала сюрприз. Загляньте-но ще у коробочку. Це мої маленькі сестрички-ріпки. Пригощайтеся на здоров'я!
Діти дякують і пригощаються цукерочками чупа-чупсами.
Підготувала вихователь Гаврильчик О.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів