Сучасні форми, методи і прийоми роботи з казкою: ранній вік
Матеріали методичного об'єднання вихователів груп раннього віку
Сучасні методи і прийоми роботи з казкою: ранній вік
1. Бесіда за навідними запитаннями вихователя за змістом казки (спонукати дітей давати повні відповіді).
2. Розгляд ілюстрацій до знайомої казки.
3. Включення казкових образів і елементів казкових сюжетів у фізкультурні заняття, ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, фізкультурні дозвілля.
4. Зацікавлюючий чи сюрпризний момент (прихід героя казки).
5. Виконання ігрових завдань, вправ за змістом казки:
- повторити чистомовку за вихователем;
- закінчити розпочате вихователем речення;
- знайти доріжку до персонажа казки (показати пальчиком);
- назвати героя казки, який «заховався», якого «не стало»;
- назвати дитинчат героїв казки;
- розмістити героїв за висотою (від найнижчого до найвищого і навпаки);
- відповідати на запитання вихователя, використовуючи прийменники у, на, під, біля, за;
- назвати, хто з героїв казки стоїть попереду, позаду;
- підібрати відповідні подарунки героям казки;
- підібрати пару відповідних картинок;
- побудувати діалог між героями казки;
- описати героя «Який, яка, яке?»;
- пригадати послідовність подій у казці (Що спочатку, а що потім?);
- виконати тематичну пальчикову гімнастику, фізкультхвилинку, рухливу гру;
- поселити героїв казки у їхні хатинки;
- покликати героїв казки (утворення кличної форми);
- назвати лагідно героїв казки;
- підібрати хвостики героям казки;
- скласти ціле з частин;
- виконати шнурування;
- виконати артикуляційну вправу;
- обговорити поведінку та дії героїв казки;
- тощо.
6. Відтворення емоцій персонажів казки (у дзеркалі).
7. Відгадування казки за загадками.
8. Відгадування загадок про казкових героїв.
9. Відгадування персонажів за їх відповідними силуетами.
10. Поради казковим героям.
11. Викладання портретів героїв казки з геометричних фігур.
12. Складання пазлів за змістом казки (з 2-4 частин).
13. Моделювання казки за допомогою геометричних фігур.
14. Метод «Казка по-новому» (з ІІ півріччя).
15. Входження в героя казки (з ІІ півріччя).
Форми роботи з казкою: ранній вік
1. Заняття-казка.
2. Виразне читання та розповідання казки вихователем (з використанням настільного театру, фланелеграфу, театру іграшок тощо).
3. Спільний переказ казки (з опорою на ілюстрації).
4. Розповідання казки з імітацією дій та рухів дітей.
5. Розповідь казки за опорними малюнками (ілюстраціями).
6. Інсценування казки дітьми за допомогою настільного театру.
7. Інсценування казки у масках-наголівниках.
8. Інсценування за допомогою театру іграшок.
9. Інсценування казки - точне і послідовне відтворення змісту казки дітьми за допомогою декорацій, костюмів, атрибутів (під музичний супровід).
10. Імпровізації-забави.
11. Ігри-драматизації (розігрування казки за ролями).
12. Театралізована діяльність у куточку рядження.
13. Дидактичні ігри за змістом казки: «З якої казки герой?», «З якої казки я прийшов?», «Добери картинку».
14. Рухливі ігри за мотивами казок.
15. Тощо.
Матеріали методичного об'єднання вихователів груп раннього віку
готувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів