Підготовка та планування пішохідного переходу: методичні рекомендації

 

1.   Визначення мети переходу.

2.   Розроблення маршруту.

3.   Продумування способу пересування (пішки, на санках, велосипеді, на лижах).

4.   Визначення місць для відпочинку.

5.   Підбір фізичних вправ, які будуть виконуватися на шляху.

6.   Планування рухової діяльності на кінцевому пункті.

7.   Підбір необхідного обладнання, інвентаря, перевірка його цілісності.

8.   Попередження батьків і дітей про перехід (щоб правильно дитину одягнути та взути).

9.   Формування знань про отруйні гриби, ягоди, рослини в даній місцевості.

10.  Вивчення правил дорожнього руху.

11.  Перед виходом з дитячого садка попередити завідувача (методиста).

12.  Визначити не менше двох дорослих, які йдуть з дітьми (вихователь, помічник вихователя та ін.)

13.  Перевірити, як одягнені діти, чи зручне взуття.

14.  Взяти з собою кип'ячену воду та аптечку.

-  вата, бинти стерильні, бинти прості;

-  йод зеленка; 3,1% розчин марганцю чи перекись водню;

-  нашатирний спирт; сода харчова; джгут; настойка валеріани (5-7 крапель на дитину);

-  вазелін, синтоміцинова мазь.

15. Правильно розставити дітей (по одному або парами): попереду - діти із середнім темпом ходьби; всередині - повільних дітей із швидкими, менш організованими та дисциплінованими дітьми; позаду - найбільш організованих дітей.

Методичні рекомендації

1. Пішохідний перехід планувати 1раз\тиждень лише у дні, коли немає фізкультури.

2. Планувати лише за наявності природно-ландшафтних умов: лісу, лугу, поля, водойми, лісосмуги, парку, стадіону тощо.

3. Основне завдання переходів: зміцнити здоров'я дітей, запобігти гіподинамії, вдосконалити рухові навички у природних умовах, розвивати фізичну витривалість.

4. Пішохідні переходи (дитячий туризм, прогулянки-походи) проводяться з II молодшої групи; їхня тривалість становить: ІІ молодша група-15-20 хв в один бік; у середній групі-20-25 хв в один бік; у старшій-25-30 хв в один бік.

5. Під час пішохідного переходу діти виконують різновиди ходьби та бігу; основні рухи в природних умовах: ходять і бігають між деревами, переступають з кореневища на кореневище, метають шишки у стовбур дерева, стрибають з пеньків тощо; грають у рухливі ігри.

6. Під час відпочинку (5-10хв.) спостерігають у природі: за комахами, метеликами, птахами тощо; грають у спокійні ігри, виготовляють саморобку з природного матеріалу.

7. Повернення назад до дитячого садка бажано робити найкоротшим шляхом (по можливості).

Приклад планування пішохідного переходу для старшої групи:

Пішохідний перехід до лісосмуги (пішки). Мета: вдосконалювати різновиди ходьби (у напівприсіді, схресним кроком спиною вперед, приставним кроком, зі зміною темпу), бігу (високо піднімаючи коліна, короткими та широкими кроками, з подоланням перешкод; біг в колоні по одному і парами, біг «змійкою» між перешкодами); вправляти дітей в основних рухах (ходьба з рівноваги по колоді прямо і боком; підлізання під гілки дерев на висоті 40-50 см грудьми вперед та боком; метання шишок на дальність правою та лівою рукою у вертикальну ціль з відстані 3-4 м); заохочувати дітей до ігор у природних умовах з використанням природного оточення, привчати самостійно організовувати рухливі ігри та справедливо оцінювати результати гри (Рухливі ігри: «Птахи і зозуля», «Хто перший?», «Мисливці і зайці»). Здоровязбережувальні технології: дихальні вправи, пальчикова гімнастика та масаж рук (із шишками), оздоровчий біг, гімнастика для очей. Спостереження за поведінкою птахів, весняним сонечком.

Матеріал: м'яч, 2 скакалки, 2 прапорці, маски птахів і зозулі, зайців.