ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО НУШ або Як перевірити рівень засвоєння дитиною Державних стандартів дошкільної освіти

 Практикум для батьків

Шановні батьки наших випускників! В умовах дій воєнного стану стало неможливим організовувати належним чином освітній процес у ЗДО із вашими дітьми та змістовно готувати їх разом із вами до навчання у школі. Тому пропонуємо вам ознайомитися із вимогами Державних стандартів дошкільної освіти (БКДО-2021) напередодні вступу дитини до НУШ та провести самоаналіз оцінювання рівня розвитку вашої дитини і її готовності до навчання у школі. З цією метою ваші педагоги підготували основні критерії готовності дитини до школи, з якими вас ознайомлюємо.

п\п

Критерії готовності до школи за БКДО

та освітньою програмою ЗДО

Оцінка

(за 4-х бальною шкалою)

4

3

2

1

0

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ»

1.

Визначає і правильно називає  частини тіла та основні органи, їх елементарні функції; знає про призначення органів чуттів (очі, ніс, вуха, язик, пальці); дотримується правил їх охорони.

 

 

 

 

 

2.

Називає ознаки етапів життя людини - дитинство, юність, зрілість, старість.

 

 

 

 

 

3.

Має знання про основні чинники збереження здоров'я (рухова діяльність, загартування, щоденна ранкова гімнастика,  масаж, правильне харчування, безпечна поведінка, гігієна тіла тощо).

 

 

 

 

 

4.

Орієнтується в основних показниках власного здоров'я; називає основні ознаки захворювання; виконує окремі лікувальні процедури (під наглядом).

 

 

 

 

 

5.

Відрізняє корисну їжу і напої від шкідливих; орієнтується в ознаках спраги та голоду; має знання про значення питної води для здоров'я.

 

 

 

 

 

6.

Самостійно виконує основні гігієнічні процедури, володіє елементарними навичками особистої гігієни; контролює власну поставу.

 

 

 

 

 

7.

Знає правила безпечної поведінки вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, льоду, ігровому, спортивному майданчиках; знає про стихійні явища, їх наслідки та безпечне поводження під час їх виникнення.

 

 

 

 

 

8.

Знає правила поводження з незнайомими предметами, речовинами, ліками.

 

 

 

 

 

9.

Знає правила пожежної та електробезпеки; дотримується ПДР, знає основні дорожні знаки; вміє скористатися  телефонами служб допомоги 101, 102, 103, 104.

 

 

 

 

 

10.

Диференціює поняття «безпечне», «небезпечне», «свої», «чужі».                                  

 

 

 

 

 

11.

Негативно ставиться до шкідливих звичок; розрізняє хороші-погані звички.

 

 

 

 

 

12.

Вміє виконувати гімнастичні вправи, бере активну участь у рухливих іграх.

 

 

 

 

 

13.

Володіє основними рухами, загальнорозвивальними вправами та вправами спортивного характеру (відповідно до вимог програми).

 

 

 

 

 

14.

Має сформовані фізичні якості: швидкість, спритність, сила, витривалість, гнучкість.

 

 

 

 

 

15.

Орієнтується в ознаках статевої належності; з повагою ставиться до протилежної статі; радіє своєму імені, прізвищу, по батькові, які вказують на її належність до роду, своєї сім'ї, її традицій і звичаїв.

 

 

 

 

 

16.

Знає свої права та обов'язки, захищає свою власну думку та гідність.

 

 

 

 

 

17.

Розуміє зміст понять «авторитет», «совість», «справедливість».

 

 

 

 

 

18.

Має свої уподобання, прихильності, інтереси; орієнтується в основних емоціях і почуттях, намагається стримувати негативні емоції; диференціює добро і зло.

 

 

 

 

 

19.

Дотримується статево-рольової поведінки; вміє поводитися довільно.

 

 

 

 

 

20.

Має певну думку про себе, може сформулювати узагальнене судження про себе.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА В СОЦІУМІ»

1.

Знає, що сім'я - це об'єднання близьких людей, які проживають разом, мають спільне господарство, піклуються одне про одного, ставляться до старших і молодших членів родини з любов'ю, повагою і довірою.

 

 

 

 

 

2.

Вміє розповісти про кожного члена сім'ї, охарактеризувати особливості його зовнішності і характеру, звички, спосіб життя, улюблені заняття.

 

 

 

 

 

3.

Розуміє, що батьки - найрідніші люди, які доглядають та виховують своїх дітей, ставляться до них з любов'ю, повагою і турботою.

 

 

 

 

 

4.

Знає, що рідні брати і сестри - це діти, народжені одними батьками.                               

 

 

 

 

 

5.

Знає, що бабуся і дідусь - це батьки мами й тата, шанобливо ставиться до них, піклується про їхнє здоров'я.  

 

 

 

 

 

6.

Співчуває хворим членам родини, надає посильну допомогу.

 

 

 

 

 

7.

Має уявлення, що родина об'єднує всіх родичів мами і тата; знає про свій рід, його історію; бере участь у складанні родовідного дерева.

 

 

 

 

 

8.

Проявляє інтерес до спільних родинних справ, сімейних традицій, свят, зустрічей, фото-та фільмотек.

 

 

 

 

 

9.

Проявляє чуйність та уважність, прагне бути причетною до спільних турбот і проблем сім'ї; вміє проявляти любов і турботу про рідних та близьких.                                     

 

 

 

 

 

10.

Диференціює рідних, знайомих, чужих людей та знає, як з ними поводитися.

 

 

 

 

 

11.

Має уявлення про різноманітність різних професій, професійну діяльність рідних і знайомих дорослих; виявляє інтерес до різних професій дорослих.

 

 

 

 

 

12.

Має сформовані уявлення про школу, де  буде навчатися, знайомитися з новими педагогами й однолітками (вчителями,  школярами, учнями).

 

 

 

 

 

13.

Має уявлення про доброту, гуманність, щирість, милосердя, справедливість, чесність як важливі риси людини.

 

 

 

 

 

14.

Розуміє зміст понять «дружба» і «товаришування»; має уявлення про дружбу як прояв взаємної довіри, відданості і поваги між людьми; має своїх друзів, до яких проявляє особливу прихильність.

 

 

 

 

 

15.

Обізнана з віковими групами свого ЗДО (молодша, середня, старша) та правилами взаємодії між дітьми у групі, яку вона відвідує; знає колектив працівників ЗДО та активно з ними спілкується.

 

 

 

 

 

16.

В разі потреби вміє звернутися за допомогою до незнайомої людини (поліцейського, водія, контролера у транспорті, продавця  чи охоронця у магазині).

 

 

 

 

 

17.

Обізнана з різними соціальними ролями людей (знайомі, незнайомі, свої, чужі, діти, дорослі, жінки, чоловіки,  хлопчики, дівчатка, молоді люди, літні).

 

 

 

 

 

18.

Знає, що живе в Україні (на Батьківщині), що вона українка, розмовляє  українською мовою; знає Державні та народні символи, національний одяг,  народні ремесла, національних героїв, народні та державні свята.

 

 

 

 

 

19.

Знає, що з людей складаються різні народи, які живуть у різних країнах  і мають свою мову, культуру, традиції; усвідомлює існування відмінностей у їх зовнішньому вигляді, їжі, способі життя.

 

 

 

 

 

20.

Проявляє почуття патріотизму, прагнення жити в мирі і злагоді з усіма народами; диференціює поняття «добро» і «зло».

 

 

 

 

 

21.

Дотримується елементарних форм культури спілкування та мовленнєвого етикету з рідними, іншими дорослими, однолітками.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА У СВІТІ МИСТЕЦТВА»

1.

Знає  адресу проживання, адресу дитячого садка: село,  вулиця, номер будинку, район, область, країна.

 

 

 

 

 

2.

Знає різницю між сільським і міським житлом і побутом, його сучасним і минулим; розуміє залежність рівня життя людини від житлово-комунальних послуг.

 

 

 

 

 

3.

Усвідомлює, що для життя людини потрібні предмети побуту і вжитку (меблі, посуд, побутові електроприлади).

 

 

 

 

 

4.

Розрізняє і називає різні види транспортних засобів (наземний, підземний, повітряний, водний, спеціальний, сільськогосподарський транспорт); засоби комунікації (телебачення, радіо, газети, журнали, телефон, Інтернет, факс); соціальні установи (вокзал, аеропорт, музей, театр, цирк, школа, лікарня, аптека, магазин).

 

 

 

 

 

5.

Знає основні професії, їх значення (промислові, будівельні, спеціальні, сільськогосподарські, творчі).

 

 

 

 

 

6.

Має елементарні знання про  виробництво різних предметів ужитку, технічних приладів та знарядь, технічних засобів і зв'язку, продуктів харчування, гігієни тощо.

 

 

 

 

 

7.

Оперує узагальнювальними поняттями (меблі, одяг, транспорт, білизна, знаряддя, побутові прилади).

 

 

 

 

 

8.

Володіє навиками самообслуговування, праці в природі і побуті, господарсько-побутової праці.

 

 

 

 

 

9.

Розуміє поняття «бережливість», «ощадливість», «економність», бережно ставиться до предметів навколишньої дійсності, особистих речей.

 

 

 

 

 

10.

Застосовує елементарні економічні поняття (товар-гроші, ціна, дешево-дорого, зарплата, бюджет, прибуток,  реклама, банк); ощадливо ставиться до речей, грошових витрат, рахує гроші (1, 2, 5, 10 грн).

 

 

 

 

 

11.

Обізнана з властивостями  різних матеріалів, технологією їх використання; дотримується правил безпечної діяльності.

 

 

 

 

 

12.

Розрізняє види мистецтва: декоративно-прикладне, живопис, графіка, скульптура, архітектура,  дизайн.

 

 

 

 

 

13.

Володіє  прийомами роботи з різними зображальними матеріалами (фарби, олівці, фломастери, пастель, глина, пластилін, тісто, папір, тканина, природній матеріал).

 

 

 

 

 

14.

Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами при малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні, в художній праці.

 

 

 

 

 

15.

Застосовує виражальні можливості лінії, кольору, ритму, композиції; експериментує, змішуючи кольори.

 

 

 

 

 

16.

Називає прізвища, твори улюблених вітчизняних та зарубіжних митців, пригадує їхній зміст, порівнює твори; експериментує з картинами.

 

 

 

 

 

17.

Володіє нетрадиційними техніками малювання.

 

 

 

 

 

18.

Називає основні жанри музичного мистецтва (пісня, марш, танець); виразно співає дитячі пісні,  володіє  елементарною технікою  виконання хороводів, танців, рухів.

 

 

 

 

 

19.

Розрізняє і називає дитячі музичні інструменти,  відтворює на них прості ритмічні мелодії.

 

 

 

 

 

20.

Має уявлення про вокальну та інструментальну музику; має досвід індивідуального та колективного виконання твору; володіє своїм голосом, співає легко, дзвінко.

 

 

 

 

 

21.

Називає композиторів і їх твори; охоче слухає та може дати характеристику музичного твору.

 

 

 

 

 

22.

Називає різні види театрів,  має навички перевтілення у сценічний образ (позитивний, негативний); артистично виконує ролі, імпровізує, емоційно реагує на  зміст вистави; творчо застосовує  художньо-мовленнєвий та музично-пластично-пісенний досвід у театралізації, святах і розвагах.

 

 

 

 

 

23.

Розрізняє види літературного мистецтва (вірш, казка, оповідання, байка); називає автора твору; вміє декламувати вірші напам'ять, переказувати знайомі казки, мультфільми, застосовувати усну народну творчість в іграх та у спілкуванні; вдається до римування та словотворчості; експериментує  з казками.

 

 

 

 

 

24.

Має навички образного мовлення, дотримується мовленнєвого етикету.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА В ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ»

1.

Має знання про Землю як планету, на якій живе людство, її форму, складники (повітря, суша, вода);  «суходіл» як тверду поверхню землі (материки), її форми (рівнини, пагорби, гори, яри); корисні копалини (вугілля, газ, нафта, торф тощо); клімат (сухий, вологий, холодний);  орієнтується на глобусі та карті України.

 

 

 

 

 

2.

Має знання  про вітер,  повітря, воду (її стани), ґрунт і їх значення для життя на Землі.

 

 

 

 

 

3.

Розпізнає  і називає рослини: 3-4 види дерев (каштан, липа, тополя, акація, ялина, сосна, береза, дуб, клен, горобина); плодові (яблуня, груша, слива, вишня); овочі (картопля, морква, капуста, огірок, помідор, цибуля, часник, квасоля, редис); кімнатні (фікус, бегонія, лілія амазонська, традесканція, алое, клівія); 3-4 види квітів (жоржини, айстри, пролісок, фіалка, підсніжник, тюльпан, нарцис, морозці); ягоди (полуниця, суниця, чорниця, малина, смородина); фрукти (яблуко, груша, слива, вишня); кущі (бузок, жасмин).

 

 

 

 

 

4.

Знає., що гриби бувають їстівні (сироїжки, білий гриб, маслюк, лисички) та отруйні (мухомор, біла поганка); з ними слід поводитися обережно.

 

 

 

 

 

5.

Має уявлення про лікарські рослини і їх властивості (кропива, подорожник, чистотіл, нагідки, безсмертник, м'ята, ромашка, мати-й-мачуха тощо).

 

 

 

 

 

6.

Знає свійські (кішка, собака, свиня, коза, кінь, кролик, корова, вівця), дикі  тварини (заєць, ведмідь, вовк, лисиця, білка, їжак, тигр, мавпа, слон,  лев, носоріг, жираф, кенгуру), особливості їхнього зовнішнього вигляду, будови тіла, умов проживання у різні пори року; називає дитинчат тварин.

 

 

 

 

 

7.

Має знання  про рибок акваріума, розрізняє  їхню будову, знає умови догляду,  як пересуваються; розрізняє   риб (лящ, щука, короп), земноводних і плазунів (жаба, гадюка, вуж).

 

 

 

 

 

8.

Розрізняє і називає 5 -6 видів птахів (горобець, ворона, голуб, синиця, снігур, ластівка, грак, шпак, яструб, жайворонок) за їх розміром, забарвленням, голосами; свійських птахів і їх дитинчат (півень, курка, качка, гуска, індик); 3-4 види  комах (муха, комар, жук, бджола, жук-сонечко, метелик-лимонниця, коник-стрибунець, мураха, павук); помічає  зміни, що відбуваються у їх поведінці в різні пори року.

 

 

 

 

 

9.

Називає пори року, їх характерні ознаки; розуміє  зв'язки між погодними умовами та їх наслідками для рослин, тварин, людей; фіксує зміни в природі у календарях погоди і природи.

 

 

 

 

 

10.

Знає про хмари, їх  види, причини утворення  ( перисті, купчасті, шаруваті), вплив на зміну погоди;  види опадів  та явищ після негоди (дощ, град, блискавка,  веселка, сніг, заметіль, хуртовина, ожеледиця), їх вплив на стан природи.

 

 

 

 

 

11.

Має знання про стихійні лиха (шторм на морі, посухи на землі, пожежі, землетруси, виверження вулкану), їх наслідки для природи та людини; має навички правильного поводження у небезпечних ситуаціях.

 

 

 

 

 

12.

Знає і розрізняє основні властивості води, каміння,  піску, глини, корисних копалин;  розуміє  їх значення у житті людини та правила їх бережного використання.

 

 

 

 

 

13.

Експериментує  з водою, піском, снігом, камінням, черепашками, пір'ям, насінням, листям  дерев, шишками, каштанами; дотримується простих правил безпечного поводження з  ними.

 

 

 

 

 

14.

Усвідомлює зв'язок  природи та життєдіяльності людини: обробляє  землю, вирощує  харчові та технічні культури, будує  житло, працює і відпочиває.

 

 

 

 

 

15.

Знає, що існують  позитивні (створення заповідників,  занесення до Червоної книги, очищення водойм, прибирання і переробка сміття) та негативні наслідки діяльності людини (вирубка лісів, обробка землі хімікатами,  забруднення водойм та повітря, захаращення сміттям).

 

 

 

 

 

16.

Має уявлення про природоохоронну діяльність людей у своєму регіоні, населеному пункті.    

 

 

 

 

 

17.

Має уявлення про основні об'єкти Космосу  (Сонце, Місяць, зірки, планети Марс, Юпітер, Венера); розуміє вплив Космосу на стан життя на Землі (спалахи на Сонці - магнітні бурі на Землі - погане самопочуття  людей);  знає, що Земля робить один оберт за рік навколо Сонця.

 

 

 

 

 

18.

Знає, що  космонавти  літають у Космос на космічних кораблях, вивчають його за допомогою супутників та космічних станцій; знає  ім'я першого космонавта Юрія Гагаріна.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ»

 

Порівнює множини за кількістю, використовує слова «багато»,  «мало», «більше», «менше», «стільки ж», «однаково».

 

 

 

 

 

 

Лічить в межах 10 (20) у прямому та зворотному порядках, користується  кількісними та порядковими числівниками.

 

 

 

 

 

 

Знає цифри від 0 до 10.

 

 

 

 

 

 

Лічить парами, трійками, п'ятірками.

 

 

 

 

 

 

Визначає  кількісний склад числа в межах 10.

 

 

 

 

 

 

Порівнює суміжні числа в межах 10.

 

 

 

 

 

 

Складає числа з двох менших в межах 10; розуміє поняття «на 1\2 одиниці менше\більше».

 

 

 

 

 

 

Виконує математичні дії на  додавання та віднімання, використовує знаки  «+», «-», «=», «<», «>».

 

 

 

 

 

 

Знає структуру задачі; розв'язує елементарні математичні та логічні задачі; здійснює найпростіші усні обчислення на додавання та віднімання.

 

 

 

 

 

 

Знає площинні (трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, круг, овал) та об'ємні (куб, куля, циліндр, конус, піраміда) геометричні фігури, їх елементи.

 

 

 

 

 

 

Має уявлення про різні множини: посуд, одяг, транспорт, іграшки, меблі тощо

 

 

 

 

 

 

Вимірює величини, користуючись умовною міркою: смужкою, долонею, олівцем, стрічкою тощо.

 

 

 

 

 

 

Порівнює предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, об'ємом  та масою; знає одиниці вимірювання (см, м, л, г, кг).

 

 

 

 

 

 

Викладає серіаційний ряд в порядку зростання\спадання певних ознак величини та маси: тонкий-тонший-найтонший; короткий-довший-найдовший; високий-вищий-найвищий; легший-важчий-найважчий, глибокий-глибший-найглибший.

 

 

 

 

 

 

Орієнтується в просторі (ближче, далі, ліворуч, праворуч, всередині, від, над, зверху, внизу, перший, останній тощо).

 

 

 

 

 

 

Називає в певному порядку пори року, місяці, дні тижня, частини доби.

 

 

 

 

 

 

Встановлює послідовність подій: сьогодні, вчора, завтра, раніше, потім, зараз.

 

 

 

 

 

 

Визначає час за допомогою годинника  (з точністю до півгодини).

 

 

 

 

 

 

Моделює, експериментує в довкіллі, користується планом, схемою, моделями.

 

 

 

 

 

 

Розрізняє форму, величину, колір, вагу, фактуру; розподіляє предмети на площині, складає орнаменти з різних за кольором, розміром  геометричних фігур.

 

 

 

 

 

 

Знає, що сприймає об'єкт різними органами  чуття: зором, дотиком, нюхом, слухом, смаком.

 

 

 

 

 

 

Розрізняє і називає  властивості, якості предметів (гладкий, шорсткий, м'який, металевий, дерев'яний, скляний, бавовняний тощо).

 

 

 

 

 

 

Володіє прийомами узагальнення, класифікації, порівняння, зіставлення.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ГРА ДИТИНИ»

 

Самостійно організовує різні види ігор; надає перевагу грі як провідній діяльності; використовує власний досвід для створення ігрових задумів.

 

 

 

 

 

 

Знає багато рухливих ігор; охоче бере участь у руховій діяльності; придумує власні ігри; дотримується правил гри, погоджує свої дії з діями однолітків.  

 

 

 

 

 

 

Знає українські народні ігри малих форм, розуміє зміст примовок, закличок, лічилок, мирилок, загадок; вміє погоджувати дії зі словами, самостійно складати подібні віршовані тексти.

 

 

 

 

 

 

Знає хороводні ігри; бере участь у них, розуміє зміст хороводних пісень.

 

 

 

 

 

 

Розгортає елементарну сюжетно-рольову гру з 2-3 і більше ігрових ситуацій, будує рольові діалоги з її учасниками, пропонує сюжет і ролі для інших дітей.

 

 

 

 

 

 

Грає на самоті та об'єднується з однолітками; творчо розвиває сюжет.

 

 

 

 

 

 

Покладає на себе одну-дві з 2-3 ролей; добирає  предмети, іграшки, атрибути для неї, предмети-замінники, різні будівельні споруди для обігрування; розрізняє головні та другорядні ролі, бажані та небажані для себе, легкі і складні, цікаві і нецікаві.

 

 

 

 

 

 

Виявляє бажання переходити від нечисленних ігрових угруповань до більш численних; діє злагоджено з іншими дітьми, проявляє ініціативу.

 

 

 

 

 

 

 Грає з будматеріалом і конструкторами (зокрема LEGO), природним і штучним матеріалом; розрізняє і правильно називає складові конструкції; створює власні споруди за зразком, умовою, задумом.

 

 

 

 

 

 

Вміє розподіляти в іграх ролі за статевим принципом; імітує в іграх професій-ні жіночі і чоловічі якості і вміння; відтворює статево-рольову поведінку.

 

 

 

 

 

 

Охоче грає в дидактичні ігри на ознайомлення з формою, кольором, величи-

ною предметів, живою та неживою природою, природними явищами, з   працею людей  різних професій та моральними якостями людини тощо; свідомо і вимогливо дотримується  ігрових правил.

 

 

 

 

 

 

Проявляє інтерес до інтелектуальних ігор (загадки, кросворди, ребуси, чайнворди, шашки, шахи, вікторини тощо), до різноманітних мозаїк, пазлів, розрізних картинок,  лото, кубиків з картинками й іншого настільного матеріалу та комп'ютерних ігор з наочними екранними образами.

 

 

 

 

 

 

Приймає активну участь в іграх-розвагах (народних, авторських); охоче проводить рухливі ігри, ігри-естафети, ігри-атракціони  на вулиці, відстоюючи право на вибір гри.

 

 

 

 

 

 

Знає, впізнає і називає глиняні, дерев'яні, металеві українські народні іграшки та місце їх виготовлення (Опішня, Косів, Яворів тощо).

 

 

 

 

 

 

Обізнана з різними видами іграшок; грається з українськими народними іграшками та іграшками з природних матеріалів, виготовлених власноруч.

 

 

 

 

 

 

Самостійно організовує  ігри-драматизації та театралізовані ігри різних видів;        драматизує знайомі казкові сюжети та реальні життєві ситуації; веде простий діалог з іншими учасниками гри, використовуючи міміку, жести, виразну мову.

 

 

 

 

 

 

В спільних іграх дотримується  рольових способів поведінки, мовленнєвого етикету, намагається  бути справедливою та уникати суперечок.

 

 

 

 

 

 

Наводить порядок в ігровому куточку; бережно відноситься до іграшок; знає місце кожної іграшки в ігровому куточку; проводить дрібний ремонт іграшок. 

 

 

 

 

 

 

Виявляє творчість, імпровізацію, пропонує оригінальні ідеї для покращення гри, реалізує власні ігрові задуми.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ»

 

 

Чітко вимовляє всі звуки рідної мови.

 

 

 

 

 

 

Знає і розрізняє всі голосні звуки.

 

 

 

 

 

 

Знає і розрізняє на слух тверді і м'які приголосні звуки.

 

 

 

 

 

 

Має розвинений фонематичний слух і мовленнєве дихання.

 

 

 

 

 

 

Розрізняє слова: «звук», «склад», «слово», «речення».

 

 

 

 

 

 

Визначає  кількість слів у реченні і їх місце.

 

 

 

 

 

 

Визначає на слух кількість звуків, їх місце  у слові  (5-6-ти  звукові  слова).

 

 

 

 

 

 

Ділить слова на склади, визначає  їх кількість у слові (2-3).

 

 

 

 

 

 

Визначає  наголос (наголошений, ненаголошений склад).

 

 

 

 

 

 

Робить звуковий аналіз слів (за допомогою схем, фішок та без них).

 

 

 

 

 

 

Знає назви букв алфавіту. Читає  склади, слова, речення.

 

 

 

 

 

 

Вживає  синоніми, антоніми, епітети,  метафори, омоніми, багатозначні слова, фразеологічні звороти, узагальнювальні слова складні слова.

 

 

 

 

 

 

Називає ознаки, якості, властивості предметів, явища, події.

 

 

 

 

 

 

Знає прислів'я, приказки, потішки, загадки, скоромовки, складає казки.

 

 

 

 

 

 

Знає формули мовленнєвого етикету, вживає  лагідні слова.

 

 

 

 

 

 

Вживає  всі частини мови і граматичні форми  (рід, число, відмінок).

 

 

 

 

 

 

Утворює нові слова за допомогою суфіксів, префіксів, однокореневі та складні слова.

 

 

 

 

 

 

Розрізняє слова-назви, слова-дії, слова-ознаки, слова-помічники.

 

 

 

 

 

 

Вживає  прості та складні (до 10-15 слів) речення зі сполучниками, сполучними словами, однорідними членами, прямою мовою.

 

 

 

 

 

 

Може скласти окличне, питальне, розповідне речення (за схемами та малюнками).

 

 

 

 

 

 

Вільно і невимушено вступає в розмову, використовує різні форми звертання, вміє запитати і відповісти на  запитання.

 

 

 

 

 

 

Будує різні форми діалогу (полілогу) між 2-4 дітьми.

 

 

 

 

 

 

Складає різні види розповідей (описові, сюжетні, творчі, розповіді-міркування), переказує близько до тексту знайомі казки, оповідання.

 

 

 

 

 

 

Володіє навичками культури мовного і мовленнєвого спілкування.

 

 

 

 

 

 

Володіє навичками практичного спілкування в різних життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

Має добре сформовані передумови читання та письма.

 

 

 

 

 

 

Рука готова до письма.

 

 

 

 

 

Середній бал

 

Шкала оцінювання рівня розвитку дитини

  • 4 бали (100%) - дитина здібна та обдарована, вона самостійно і впевнено дає відповідь на поставлене проблемне запитання (завдання), яке може відповідати програмі наступної вікової групи; обґрунтовує відповідь, критично мислить, доводить розпочату справу до кінця, комунікабельна; показник проявляється повною мірою, дитина має глибокі системні знання та практичні уміння;
  • 3 бали (75%) - дитина знаходить відповідь на запитання (завдання) за програмою своєї вікової групи, проте частіше за навідним запитанням дорослого; за підтримки дорослого доводить розпочату справу до кінця та виявляє впевненість у своїх діях, комунікабельна; показник проявляється частково й ситуативно; дитина має достатні, але не глибокі знання, чекає підтримки від дорослого;
  • 2 бали (50%) - дитина якщо і розуміє суть запитання (завдання), проте відповідає і виконує його лише при допомозі дорослого; показник проявляється посередньо, знання та практичні вміння обмежені та безсистемні;
  • 1 бал (25%) - дитина здебільшого не розуміє суті завдання, не може самостійно дати відповідь на проблемне запитання чи виконати завдання; відповідає лише при значній допомозі дорослого, не виявляє впевненості у своїх діях; не може довести справу до кінця;
  • 0 балів - дитина не розуміє суті запитання (завдання), а тому не може на нього відповісти; дитина мовчить (або «Не знаю», «Не можу», «Не вмію»); повна відсутність прояву, відсутність знань та практичних умінь.

Рівень виконання Державних стандартів дошкільної освіти (БКДО) та готовності дитини до школи

(за середніми балами та у %)

  • 3.0-4 бали (75-100%) - високий рівень розвитку дитини - ВР (високий)
  • 2.5-2.9 бали (63-74%) - вище середнього рівень розвитку дитини - ВС (достатній, вище середнього)
  • 1.7-2.4 бали (42-62%) - середній рівень розвитку дитини - СР (посередній, задовільний)
  • 1.0-1.6 бали (25-41%) - нижче середнього рівень розвитку дитини - НС (незадовільний)
  • 0-0.9 бали (0-24%) - низький рівень розвитку дитини - НР (низький, критичний)

 

               
 

Дякуємо за співпрацю!