Інтегроване заняття з пріоритетом валеологічних завдань на тему «Як чинити, щоб менше хворіти». Старша група

Програмові завдання:

валеологія: закріпити знання дітей про основні чинники здоров'я та способи зміцнення свого організму; вчити дотримуватися правил особистої гігієни;

мовленнєве спілкування: закріпити форми мовленнєвого етикету у ситуації «вітання»; вчити узгоджувати слова у словосполучення і речення згідно з мовними нормами, вживати різні за складністю типи речень, будувати складнопідрядні речення зі сполучником «для того, щоб»; розуміти і пояснювати зміст загадок та прислів'їв; вдосконалювати вміння вільно і невимушено вступати у розмову з дітьми й дорослими;

аплікація: заохочувати до створення спільної композиції, закріплюючи композиційні навички розміщення зображення на аркуші паперу, послідовність наклеювання деталей у формі квітів.

Розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення. Виховувати бережне відношення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.

Хід заняття

Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку, рідний наш дім,

Доброго ранку діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному,

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво, вправо поверніться,

Одне одному всміхніться!

Вихователь. - Знаєте діти, що ви не просто привіталися, а подарували один одному частинку здоров'я. Тому, що усмішка додає здоров'я.

-    Малята, чи хочете ви бути здоровими?

Діти. - Так.

Вихователь. - А чи знаєте ви, як чинити, щоб менше хворіти?

Діти. - Щоденно гуляти на свіжому повітрі; займатися спортом; робити зарядку; правильно харчуватися.

Вихователь. - Так, правильно думаєте. Ось і сьогодні ми з вами поговоримо про те, як ще можна берегти своє здоров'я.

Дитина: Щоб здоров'я зберегти,

                Організм зміцнити свій,

                Знає вся моя сім'я,

                Має бути режим дня.

Вихователь. - А що таке режим дня? Що потрібно робити, щоб дотри- муватися режиму?

Діти: - Вчасно прокидатися, зранку робити зарядку, правильно харчуватися, гуляти, вчасно лягати спати.

(Чути голос ворони, поява ворони на екрані)

Вихователь. - Ой, малята, а я знаю, хто це. Це ворона Каркарона.  Давайте привітаємось із нею.

Діти. - Добрий день, Каркароно!

Вихователь. - А які слова вітання ви ще знаєте?

Діти. - Вітаю! Добридень! Добрий день! Привіт! Здраствуй! Раді бачити! Зичу здоров'я! Доброго здоров'я!

Вихователь. - Молодці! Каркарона мені сказала, що вона товаришує лише із Здоров'ятами. Цікаво, правда?

-    Діти, а хто такі Здоров'ята. Як ви гадаєте?

Діти. - Здоров'ята - це ті, хто піклується про своє здоров'я, і знають як чинити, щоб менше хворіти.

Вихователь. - Молодці, діти!

Інтерактивна вправа «Добре-погано»

Вихователь. - Каркарона  запитує:  «Чому хворіти - це погано?»

Діти. - Не можна гратися з друзями; не можна гуляти; треба приймати гіркі пігулки; не можна ходити до дитячого садка.

Вихователь. - Так і справді. Молодці! А можливо ви скажете для Каркарони, чому ходити до дитячого садка - це добре? (Міркування дітей)

Вихователь. - Малята! Каркарона не хоче хворіти, тому що теж любить приходити до діток у гості, любить гратись із своїми друзями. Але вона не знає, як чинити, щоб менше хворіти. Давайте їй допоможемо, а для цього виконаємо цікаве завдання.

Дидактична гра «Розклади по порядку»

Завдання: Потрібно викласти по порядку картинки, на яких зображені режимні моменти, які виконують діти вранці, вдень, ввечері, вночі.

Вихователь. - Я вам пропоную виконати завдання у групах (діти діляться на чотири групи). Ви шукаєте картинки, які підходять для ранку (вказує на групу дітей), для дня, для вечора, для ночі.

(Діти виконують завдання)

Вихователь. - Молодці, діти! Каркароні вже час летіти, але на згадку отримаєте від неї квітку бажань.                                                                    

-    Малята, давайте вирушимо в гості до Здоров'яток  на повітряній кулі. А ось і вона. (На екрані з'являється повітряна куля)

(Діти сідають на стільчики розставлені  колом, звучить запис вітру, діти уявляють, що летять на повітряній кулі. На екрані з'являється Незнайко).

Вихователь. - Ой, погляньте, кого ми зустріли! Та це ж Незнайко.

Давайте привітаємось із ним.

Діти. - Привіт Незнайку.

Вихователь: - Незнайко мені сказав, що теж товаришує із Здоров'ятами. Але не знає, як чинити, щоб менше хворіти? Давайте і його навчимо.

(На екрані з'являється завдання, вихователь його озвучує)

Вихователь. - А ось і наше завдання.

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

Вихователь. - Діти, необхідно продовжити речення: «Коли я здоровий, у мене (Що?) ...» і «Коли здоровий, я хочу (Що?) ...»

Діти. - Коли я здоровий, у мене веселий настрій; ...міцний сон; ...гарний апетит; ...нічого не болить; ...усмішка на вустах.

-    Коли здоровий, я хочу гуляти; ...гратись; ...співати; ...ходити в дитячий садок; ...малювати; ...дивитися мультик.

Вихователь. - Молодці, малята! Незнайко піде і розповість про це друзям. А на згадку він дарує вам другу квіточку бажань.

-    Діти, здоровим бути - це чудово. А які ви знаєте прислів'я та приказки про здоров'я?

       Діти:

  • Здоров'я - це найбільший скарб.
  • Бережи одяг доки новий, а здоров'я - доки молодий.
  • Як нема здоров'я й сили, то і світ тобі не милий.
  • Хто рано встає, той довше живе.
  • Здоров'я - дорожче багатства.
  • Ранок зустрічай зарядкою, а вечір проводжай прогулянкою.
  • У здоровому тілі - здоровий дух.
  • Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.
  • Той здоров'я не знає, хто хворий не буває.
  • Чистота - запорука здоров'я.
  • Солодко їсти та пити, по лікарях ходити.
  • Добре слово лікує, а зле калічить.

Вихователь. - Молодці, ви такі розумні.

(На екрані з'являється повітряна куля)

Вихователь - Летимо далі.

(На екрані з'являється ліс, чути звуки лісу у запису)

Вихователь: - Тепер ми летимо над лісом. Наша куля зачепилася за гілочку сосни, нам потрібна допомога. Хто ж нам допоможе?

(На екрані з'являється білочка)

-    Давайте  привітаємось із білочкою.

Діти - Добрий день, білочко!

Вихователь. - Білочка товаришує із Здоров'ятами, і теж не знає, як чинити, щоб менше хворіти. В білочки було день народження, друзі принесли різні смаколики, але все в коробці перемішалось. Вона не знає, що корисно, а що шкідливо для її здоров'я. Я вам пропоную допомогти білочці.

-    Будемо грати, що корисно - визначати.

Дидактична гра «Корисне - шкідливе»­­­­

Вихователь. - Ось у мене два кошики: на одному - жовтий кружечок і в нього ми будемо складати корисні продукти, а в іншому - з червоним кружечком,  будуть шкідливі продукти харчування. Пропоную вам обрати лише одну картинку і визначити, куди її правильно покласти.

(Діти виконують завдання, будуючи речення зі сполучником «тому що»)

Вихователь. - Дуже добре впорались із завданням. Білочка дякує вам. А на згадку про неї отримайте третю чарівну квітку.

-  Кожен хоче бути здоровим, але самого лише бажання замало, необхідно мати помічників здоров'я. (Поява на екрані зайчика)

-  А ось і наш помічник, зайчик. Давайте привітаємось із ним.

Діти. - Здраствуй, зайчику!

Вихователь. - Зайчик говорить, що він не помічник. Він - друг Здоров'яток, і теж не знає, як чинити, щоб менше хворіти.

       - Можливо зайчикова торбинка нам допоможе. Давайте заглянемо, що в  його торбинці. (Поява загадки)

       - Щось написано, давайте я прочитаю. Так це ж загадка.

(Вихователь читає, діти відгадують загадки про предмети гігієни і потім з'являється на екрані відгадка: мило, рушник, гребінець, зубна щітка і т.д.)

Вихователь. - Ой, які ви молодці! За те, що ви гарно відгадували загадки, отримаєте від зайчика четверту чарівну квітку.

(Поява на екрані повітряної кулі)

- Доки ми допомагали звірятам, вітер відчепив нашу кулю. Давайте рушаймо далі. (На екрані з'являється галявина)

Вихователь. - Діти, погляньте, яка чудова галявина. Давайте відпочинемо і в гру пограємо.

Гра « Пантоміма»

Діти стають у коло. Обирається лічилкою дитина, яка буде показувати рухи, а інші діти відгадують. Рухи: чистить зуби; причісується; миє руки; витерається; миє обличчя; миє голову; робить зарядку; спить.

Вихователь. - Як  ви добре пограли та корисні звички пригадали.  Діти, а ми з вами знаємо, що сонце, повітря і вода - наші найкращі друзі. Чому?

Діти. - Без повітря людина не зможе дихати; без сонечка все загине; без води людина не проживе та ін.

(На екрані з'являється сонечко)

Вихователь.  - Погляньте, а ось і сонечко. Привітаймося із ним.

Діти. - Раді бачити тебе, сонечко.

Вихователь. - Сонечко - найближчий друг для Здоров'яток. Але, як чинити, щоб менше хворіти, не знає. Сонечко просить виконати цікаве завдання.

Дидактична гра «Що для чого потрібно?»

Вихователь. - Вам потрібно правильно обрати предмети особистої гігієни і назвати, для чого вони потрібні.

Діти:

  • Нам потрібна зубна щітка і зубна паста для того, ... щоб чистити зуби.
  • Нам потрібна шампунь для того, щоб мити волосся.
  • Нам потрібна губка для того, щоб мити своє тіло.
  • Нам потрібна носова хустинка для того, щоб витирати ніс.
  • Нам потрібен рушничок для того, щоб витертися.

Вихователь. - Молодці! Сонечко за те, що ви так гарно виконували завдання, дарує п'яту квіточку бажань.

- Діти! Всі наші герої: Каркарона і Незнайко, Білочка, Зайчик, Сонечко товаришують із Здоров'ятами. А ви хотіли б подружитися із ними?

Діти. - Так.

(Звучить музика, з'являються Здоров'ята)

Вихователь. - Погляньте, а ось і самі Здоров'ята. Давайте привітаємось із ними.

Діти. - Доброго здоров'я, Здоров'ята!

Вихователь. - Здоров'ята дуже люблять займатися фізкультурою і спортом, а отже ніколи не хворіють. Ось і зараз вони запрошують нас виконати разом з ними зарядку.

(Звучить музика, під яку діти виконують зарядку)

- Сьогодні ми з вами знайшли справжніх друзів, Здоров'яток.

Вихователь. - Ми виконали всі завдання, які траплялися нам на шляху. Малята, погляньте, як багато чарівних квіточок ми отримали. А давайте ми на згадку про нашу зустріч із Здоров'ятами складемо з них гарний букет і кожен для своєї квіточки, перед тим, як поставити у вазу, загадає своє бажання для зміцнення здоров'я. Для цього нам треба піти до художньої майстерні.

Інтерактивна вправа «Загадай бажання»

Діти:

  • Бажаю, щоб всі дотримувалися режиму дня.
  • Бажаю, щоб всі правильно харчувалися.
  • Бажаю, щоб всі гуляли на свіжому повітрі.
  • Бажаю, щоб всі берегли своє здоров'я.
  • Бажаю, щоб всі робили зарядку.
  • Бажаю, щоб ніхто ніколи не хворів.
  • Бажаю, щоб всі чистили зуби...

 (Діти виконують колективну аплікацію: намазують заготовки квітів і приклеюють їх до вази)

Вихователь. - Погляньте, який гарний букет квітів у вазі ми отримали. Хай всі наші бажання здійсняться.

Діти:

Головне - здоровим бути!

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров'я й сила,

То весь світ людині милий.

Й думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Все їй хочеться робити,

І сміятись і радіти.

А як тільки захворіє -

Зразу й сонечко тускніє.

Тому це запам'ятай

Й про своє здоров'я дбай!

Підсумок.

Вихователь. - Діти, вам сподобалася наша зустріч із Здоров'ятами? Що найбільше сподобалося?

Наше заняття закінчилося. Дякую за гарні відповіді. Будьте здоровими!

Підготувала вихователь  Левкович С.В.