Розвиток творчої особистості засобами образотворчої діяльності (Пам'ятка для батьків)

"Витоки творчих здібностей і обдарованості дітей на кінчиках їх пальців"

В. О. Сухомлинський

  • Вчіть дитину бачити та активно сприймати красу оточуючого світу.
  • Відвідуйте разом з дітьми парки, зоопарки, дитячі театри, виставки, концерти, музеї і діліться своїми враженнями як в розмовах, так і в усіх видах образотворчої діяльності.
  • Заохочуйте дітей до відтворення своїх почуттів, вражень в самостійній роботі з ними.
  • Створіть вдома умови для занять художньо-практичною діяльністю дитини: придбайте альбоми, кольоровий папір, пензлики, гуашеві та акварельні фарби, фломастери, пензлі, олівці тощо.
  • Закріплюйте технічні прийоми образотворення, з якими діти знайомляться в дитячому садку.
  • Вчіть розрізняти та називати кольори, їх відтінки в оточуючому дитину світі природи та предметів.
  • Разом з дітьми вдома малюйте, аплікуйте, ліпіть. Підтримуйте бажання дитини займатися образотворенням.
  • Не примушуйте дитину займатися образотворчою діяльністю, коли у неї немає бажання. Примус для дитини - завжди стрес.
  • Дуже велика небезпека для творчості - штамп, зразок дорослого. Не вимагайте від дитини повторення Вашого малюнка, нехай вона пробує творити сама.
  • Не порівнюйте свою дитину з іншою. Порівнювати дитину можливо тільки з нею самою - сьогоднішню із вчорашньою.
  • Якщо Вам не подобається малюнок дитини, не поспішайте давати негативну оцінку. Похваліть авансом і спробуйте подивитись на малюнок очима дитини.
  • Обговорюйте створені власними зусиллями дітей малюнки, аплікації, витинанки тощо.
  • Дитина має бути переконана, що до її роботи ставляться з повагою. Підписуйте роботи дітей, складайте в окрему папку, щоб зберегти надовго і час від часу повертатися до них.
  • Якщо Ви радієте творчим успіхам дітей, Ви вчите їх радіти чужим перемогам. Мудрість наголошує: "Поспішайте захоплюватись людиною, інакше ви пропустите радість".

Підготувала вихователь Шевчук Н.С.