Вас вітає Квасилівський ЗДО
(ясла-садок)

Система фізкультурно-оздоровчої та лікувально-профілактичної роботи в Квасилівському ЗДО (ясла-садок)

№ п/п

Перелік заходів

І молодша група

ІІ молодша група

Середня група

Старша група

1.

Ранкова гімнастика

з коригувальними та дихальними вправами

Щоденно

4-5 хв

Щоденно

6-7 хв

Щоденно

8-9 хв

Щоденно

10-12 хв

2.

 

 

Активні форми відпочинку:

  • фізкультхвилинки

-

На 7-8хв заняття

На 7-9 хв заняття

На 10-12 хв заняття

  • фізкультпаузи

із загальнорозвивальними впра-вами, іграми  (між заняттями)

5-7 хв

5-7 хв

7-8 хв

8-10 хв

  3.

Гімнастика для очей

(зорова гімнастика)

-

2-3 рази\день щоденно 2-3хв

2-3 рази\день щоденно 2-3хв

2-3 рази\день щоденно 3-5хв

4.

Рухливі ігри малого, середнього та високого ступеня рухливості

на розвиток різних основних рухів

Щоденно

7-8 ігор

Щоденно

7-8 ігор

Щоденно

8-10 ігор

Щоденно

8-10 ігор

5.

Заняття з фізкультури

(з елементами точкового масажу, вправами на профілактику пору-шень постави і плоскостопості, вправами фітбол-аеробіки, пластик-шоу,  дихальної гімнасти-ки, пальчикової гімнастики)

2 рази на тиждень

15-20хв

2 рази на тиждень

20-25хв

2 рази на тиждень

25-30хв

2 рази на тиждень

30-35хв

6.

Заняття з основ здоров'я (валеології, безпеки життєдіяльності)

2 рази\місяць

15хв

2 рази\місяць 20хв

2 рази\місяць

 25хв

2 рази\ місяць

 30хв

7.

Фізкультурні комплекси

на  свіжому повітрі

2 рази\тиждень

у дні, коли немає фізкультури

15-20хв

2 рази\тиждень

у дні, коли немає фізкультури

20-25хв

2 рази\тиждень

у дні, коли немає фізкультури

25-30хв

2 рази\ тиждень

у дні, коли немає фізкультури

30-35хв.

8.

Пішохідні переходи

(дитячий туризм)

-

15-20хв

(в один бік)

20-25хв

(в один бік)

25-30хв

(в один бік)

9.

Валеохвилинки

Протягом дня

до 5хв

Протягом дня

до 5хв

Протягом дня

 до 7хв

Протягом дня

до 10хв

10.

Індивідуальна робота

з фізичного виховання

Щоденно у відведений для самостійної рухової діяльності час

з 1 дитиною чи з підгрупами по 2-4 дітей

11.

Оздоровчий біг

на ранковій прогулянці

 

-

 

-

2рази\ тиждень

3-4хв

2рази\тиждень

3-4хв

12.

Оздоровча  дозована   ходьба 

в  середньому  темпі 

 Щоденно

 до 5  хв

 на  відстань 300м

3 рази\тижд.

(в кінці прогулянки)

до 20 хв

на відстань 700м

3 рази\тижд.

 (в кінці прогулянки)

до 25 хв

на відстань 1000м

3 рази\тижд.

 (в кінці прогулянки)

до 25-30 хв

на відстань 1500м

12.

Нетрадиційні методи оздоровлення: ходіння босоніж по росяній траві, вологому піску, гальці тощо

 

-

 

-

 

При t +240С- +250С

 

При t +240С- +250С

13.

Вживання свіжих салатів

Щоденно за 15хв  до обіду

14.

Вживання фітонцидів

(часник, цибуля)

В осінньо-зимовий період - щоденно перед обідом

(та в період підйому застудних захворювань)

15.

Носіння часникових кулонів

 

В осінньо-зимовий період - щоденно ( в період підйому застудних захворювань)

 

16.

Прийом фруктових соків

У літній оздоровчий період в усіх вікових групах (о 10.00 год)

 

17.

Психологічне розвантаження: аутотренінг, ігри-медитації, психогімнастика, релаксаційні вправи під музику, слухання колискової перед сном та ін.

Перед сном,

на заняттях

 з валеології, фізкультури

3-5хв

Перед сном,

на заняттях

 з валеології, фізкультури

3-5хв

Перед сном,

на заняттях

 з валеології, фізкультури

 5-6 хв

Перед сном,

на заняттях

 з валеології, фізкультури

 5-6 хв

18.

Виховання культурно-гігієнічних навичок

Щоденно

протягом дня

Щоденно

протягом дня

Щоденно

 протягом дня

Щоденно

 протягом дня

19.

Полоскання порожнини рота водою з-під крана

 

-

Щоденно

 після кожного прийому їжі

Щоденно

 після кожного прийому їжі

Щоденно

після кожного прийому їжі

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спеціальні загартувальні заходи:

  • полоскання горла відварами трав та йодносольовим розчином після обіднього прийому їжі

 

 

-

 

 

-

 

Жовтень- квітень щоденно

(відвари чергуємо через тиждень)

 

Жовтень-квітень щоденно

(відвари чергуємо через тиждень)

  • повітряні ванни

(починаємо з 5хв)

При t +210С- +220С до 20хв

При t +200С- +190С до 20хв

При t +200С- +190С

 до 30хв

При t +200С- +190С

до 30хв

  • ходіння босоніж по підлозі

 

При t +210С -+220С

При t +200С- +190С

При t +200С- +190С

При t +200С- +190С

  • сонячні ванни влітку

Починати з 4-5хв, поступово доводячи до 20хв і щоденно збільшуючи перебування дитини на сонці на 2хв (оптимальний час 9.30-11.00 і 16.30-18.30 год; обов'язковий головний убір)

  • сольова «доріжка здоров'я» (довжина 1,5 м, ширина до 70 см)

в поєднанні з нетрадиційними тренажерами на профілактику плоскостопості

Щоденно

 після сну при

 t +210С- +220С

Щоденно

після сну при

  t +210С- +220С

Щоденно

 після сну при

t +200С- +190С

Щоденно

після сну при

t +200С- +190С

  • обливання стоп ніг водою контрастних температур

 

 

-

Щоденно

після сну при

t +200С- +190С

Щоденно

після сну при

t +200С- +190С

Щоденно

 після сну при

t +200С- +190С

  • обливання стоп ніг (через кожні 3 дні знижуємо температуру води на 1-2 градуси)

 -

Початкова

 t +320С- +340С

Знижуємо до t +240С

Початкова

 t +320С- +340С

Знижуємо до t +220С

Початкова

 t +300С

Знижуємо до t +220С

21.

Гімнастика пробудження після сну - на ліжках або біля них (за методикою  М.Єфименка)

 в поєднанні із:

 - самомасажем стоп ніг у ліжку;

- рефлексогенною «доріжкою здоров'я» (масажні килимки різних видів: для розігріву стопи, для про-філактики плоскостопості та для розслаблення стопи;  ребриста дошка), прокладеною зі спальні в групову кімнату;

гігієнічною гімнастикою   (комплекс загальнорозвивальних  та коригувальних вправ на килимку);

- повітряними ваннами;

- дихальною гімнастикою;

- самомасажем (щіточковий, крапковий, вушних раковин та ін. на вибір).

 

 

 

 

 

 Щоденно

до 10хв

22.

Лікувально-профілактичні

заходи  для ЧХД:

  • вживання вітамінів
  • вживання фіточаїв та вітамінних напоїв

 

 

 

Вранці та в обід (згідно призначення лікаря)

23.

Оздоровчі технології корекційної спрямованості:

  • психогімнастика

 

 

-

 

3-4 рази\тиждень тривалістю 10-15 хв

Проводить практичний психолог

  • артикуляційна гімнастика

-

Щоденно з кожною дитиною, що має вади звуковимови

  • логоритміка

(вправи під музичний супровід)

 

-

 

2рази\тиждень (як елемент музичного заняття)

  • терапевтичні оздоровчі техно-логії (піскотерапія, кольоротера-пія, казкотерапія, музикотерапія)

 

2-3 рази\тиждень

24.

Санація повітря

за допомогою бактерицидних ламп

Щоденно

згідно графіку

Щоденно

згідно графіку

Щоденно

згідно графіку

Щоденно

згідно графіку

 

25.

    Ароматизація приміщень (евкаліпт, шавлія, сосна, масло обліпихи та ін.)

 

-

Щоденно

з 15жовтня по

15 квітня

Щоденно

з 15жовтня по

15 квітня

Щоденно

з 15жовтня по

15 квітня

26.

 

 

Фізкультурно-масові заходи:

  • Дні здоров'я

 

1раз/місяць

 

 

1раз/місяць

 

 

1раз/місяць

 

 

1раз/місяць

  • фізкультурні і валеологічні розваги

1 раз\місяць

15-20хв

1 раз\місяць

 20-30хв

 

1 раз\місяць

30-35хв

 

1 раз\місяць

 35-40хв

  • фізкультурні свята

 

-

 

-

2 рази\рік

 до 50хв

2 рази\рік

 до 1год

27.

Тижні фізкультури

3 рази\рік у час канікул (осінь, зима, весна)

28.

Тижні знань з безпеки життєдіяльності

 

2рази\рік (жовтень, квітень)

29.

Ведення «Листків здоров'я»

Протягом перебування дитини в дошкільному закладі

30.

Ведення «Екранів здоров'я»

1раз/місяць

1раз/місяць

1раз/місяць

1раз/місяць

31.

Забезпечення активної рухо-вої діяльності на прогулянці

30-35хв

35-40хв

40-45хв

45-50хв

32.

Забезпечення обсягу рухової діяльності дітей протягом дня

70-140хв

до 3-4год

до 4год. 20хв

до 4,5год

33.

Спільна фізкультурно-оздо-ровча робота ДНЗ та сім'ї:

  • створення бібліотечки для батьків;

 

 

 

Щомісяця

 

 

 

 

  • оформлення папок - пересувок, ширм, тематичних стендів;
  • добір матеріалів для батьків-ських куточків з питань фізичного виховання, валеологічної освіти, загартування, рухового режиму дітей в ДНЗ і вдома тощо;
  • проведення консультацій, тре-нінгів, круглих столів, семінарів;

 

Щоденно вранці та у вечірні години

  • проведення батьківських зборів з проблем фізичного розвитку та методів оздоровлення дітей;

 

Щорічно

 

  • обмін досвідом роботи на сайті ДНЗ;

 

2-3 рази\місяць

робота Консультативного центру для батьків

 

Щотижня

34.

Діагностика рівня валеологічних знань, умінь

і навичок дітей

 

Вересень, травень ( за потребою - січень)

35.

Діагностика фізичної підготовленості  дітей

 

Вересень, травень ( за потребою - січень)

 

36.

Медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей

  • динамічні спостереження за станом здоров'я та фізичним розвитком дітей, фізичною підготовленістю;
  • спостереження за організацією рухового режиму в ДНЗ;
  • спостереження за структурою і змістом фізкультурних занять та інших організованих форм рухової активності дітей;
  • спостереження за системою загартування дітей;
  • контроль за санітарно-гігієніч-ним станом ігрових майданчиків, приміщень, фізкультурного облад-нання та інвентаря;
  •  санітарно-гігієнічне виховання дітей та дорослих.

 

 

 

 

 

 

 

 

Постійно

37.

Оздоровча роботи з  дітьми, які повернулися після хвороби:

-      збільшення тривалості денного сну;

-      ощадливий режим дня та руховий режим;

-      посилене харчування з додат-ковим введенням вітамінів (в ДНЗ і вдома);

-      організація дієтичного харчу-вання (за приписом лікаря);

-      посилений  контроль за станом здоров'я дитини, увага до її поведінки  (не допускається пере-втома дитини);

-      зменшення  фізичного наванта-ження  (в 2-3 рази),  звільнення   (або часткове звільнення) від основних рухів, які потребують  посиленого фізичного наванта-ження;                                                     

-      дотримання строків віднов-лення  навантаження на  дітей   після   тих  чи  інших перенесених хвороб;

-      поступове збільшення часу перебування дитини на свіжому повітрі;

-      лікувально-оздоровчі заходи за призначенням лікаря тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постійно

38.

Моніторинг фізичного розвитку та стану здоров'я дошкільників за напрямами:

  • стан здоров'я дітей;
  • діагностика фізичної підготов-леності дошкільників;
  • професійна компетенція педагогів;
  • створення умов для фізичного розвитку дошкільників;
  • якість фізкультурно-оздоровчої роботи;
  •  наступність у роботі з батьками.

 

Протягом року

з визначенням динаміки фізичного розвитку кожної дитини, показників захворюваності по кожній віковій групі та ЗДО загалом

               

 

 

Версія для друку

Інформація про використання публічних коштів

Корисне