Психологічний портрет ідеального першокласника (Індивідуальна консультація)

1.   Педагогічна готовність:

-  навички читання;

-  навички лічби;

-  навички письма;

-  навички малювання;

-  звукова культура мовлення;

-  уміння розгорнуто відповідати на запитання;

-  великий словниковий запас;

-  загальна обізнаність.

2.   Інтелектуальна готовність:

-  диференційованість сприймання (спостережливість);

-  розвинена уява;

-  уміння розгорнуто орієнтуватись у просторі і часі;

-  розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх подібність та відмінність);

-  розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ножицями, навички малювання);

-  добра пам'ять;

-  розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції;

-  інтелектуальна активність (уміння перетворювати навчальне завдання на самостійну мету діяльності);

-  передумови абстрактно - логічного мислення ( здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).

3.   Мотиваційна готовність:

-  вираження пізнавальних інтересів;        

-  намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), приймати системи вимог, які ставить школа і вчитель.

4.  Емоційно - вольова готовність:

-  уміння керувати своєю поведінкою;

-  збереження працездатності протягом навчального лня;

-  емоційна стійкість(регуляція емоцій);

-  довільна регу ляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення);

-  уміння стримувати свої імпульси (н., не перебивати інших під час розмови);

-  уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.

5. Комунікативна готовність:

-  бажання спілкуватися з дорослими і дітьми;

-  уміння встановлювати контакти з учителем;

-  збереження відчуття дистанції;

-  здатність до особистого контакту з дорослими (на противагу ситуативному);

-  уміння встановлювати контакт з однолітками;

-  уміння входити в дитячий колектив і знаходити свої місце в ньому;

-  уміння виконувати роботу разом;

-  уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.

Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.