Телевізор в житті дитини дошкільника

Телевізор у житті дитини - це добре чи погано? Скільки і що повинні дивитися діти? Чи потрібно вимикати телевізор, якщо ми вважаємо, що передача дитині буде нецікава? Багато запитань потребує відповідей.

Сучасні ЗМІ розвивають у дитини иоверхневість, бездіяльність, пасивність. Світ дитячої фантазії та уявлень наповнюється низькопробними образами, часто із жорстоким змістом, які забирають у дитини свободу.

Телебачення гальмує:

  • мовний розвиток як можливість висловлення особистості;
  • процес читання: діти хоча і читають, але витрачають більш зусиль, щоб зрозуміти зміст прочитаного;
  • розвиток фантазії: дітям важко слідкувати за розповіддю, тому що їхня здатність уяви атрофується;
  • процеси концентрації: телебачення робить дитину поверхневою, лінивою у мисленні, вразливою до різних маніпуляцій - активної обробки побаченого не відбувається, висновки телеглядача відповідають задумам авторів телепередачі. Щоб зрозуміти телепередачу правильно, необхідно повністю вникнути в її зміст. Ця пасивність приводить до того, що в реальному житті людина нездатна знаходити зміст у тому, що вона сприймає безпосередньо. Читання книг сповільнюється розглядом .оміксів. Телебачення спокушає охоплювати поглядом сторінку в цілому і більше не читати;
  • дитячу допитливість, бажання самостійно відкривати світ і намагатися його зрозуміти;
  • здатність гратися і проявляти ініціативу: дитячі ігри стають більш пасивними; спочатку діти з інтересом вступають у гру, але при необхідності діяти самостійно швидко втрачають до неї інтерес;

Вважається, що телебачення розвиває мовлення дитини і збагачує її словниковий запас. Проте практика показує, що це далеко не так. До того ж діти, які часто дивляться телевізор, більш підвладні стресам і важче їх переносять. Телебачення призводить до гіперактивності і непосидючості, посилює ті відхилення, які вже є у дитини.

Все, що відбувається па екрані, дитина переносить в своє буденне життя. "Екранна" радість при цьому може переживатися більш реально, ніж справжня.

Мета між реальністю і фантазією стирається. Постійне спостереження насилля через деякий час перестає викликати негативну моральну реакцію.

Виникає новий тип злочинця - підлітка -далекий від каяття вбивця, який майже не усвідомлює своїх вчинків. Збільшує ться рівень арештів підлітків від 10 до 18 років за вживання наркотиків. А все починається в дошкільному віці!

Зрозумійте, що дивитися телевізор дитині шкідливо, і захистіть її від цього. Перед нами, батьками і вихователями, стоїть завдання, яке підсвідомо випливає від самих дітей: своїм вихованням сприяти тому, щоб вони могли розвиватися діяльними і здоровими.

Правила боротьби з телеманією:

1) Телевізор не повинен бути вагомою складовою життя батьків: це стане позитивним прикладом для дітей.

2) Обговорення улюблених телепередач дорослих і дітей після перегляду.

3) Зважування "за" і "проти" дітей з приводу "дорослих" передач і думки дорослих з приводу дитячих.

4) Слід пам'ятати про те, що дитина, яка щодня бачить сцени насильства, вбивства, звикає до них і навіть отримує від таких епізодів задоволення. Слід відгородити дітей від їх перегляду.

Підготували: вихователь-методист Семенюк Р.Ф., старша медична сестра Ковтун Л.М.