Про співпрацю родин вихованців з дошкільним навчальним закладом у поточному навчальному році

Сьогодення продиктоване потребою, зберігаючи пріоритет родин­ного виховання, тісніше інтегрувати родинне і суспільне дошкільне виховання, активніше залучати родини до участі у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу, психолого-педагогічної і медичної самоосвіти, оскільки не всі батьки спроможні ово­лодіти спеціальними знаннями, навичками, вміннями, щоб правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї та послідовно розвивати своє педагогічне мислення.

Відповідно до законів України «Про освіту» від 23.05.91 р. № 1060-ХІІ (із змінами), «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305,  Статуту дошкільного навчального закладу, на виконання річ­ного плану роботи дошкільного навчального закладу та з метою налагодження рівноправних партнерських стосунків і взає­модії з сім'єю на засадах відвертості, взаєморозуміння, гуманності з питань навчання і виховання дітей раннього та  дошкільного віку у закладі проводяться відповідні заходи та дотримуються відповідних принципів  співпраці:

        1. Педагоги неухильно дотримуються принципу партнерства як основи створення партнерських стосунків між педагогами і батьками, що дає змогу забезпечити дієву систему взаємної відповідальності за виховання дітей, збереження їх фізичного, психічного, духовного здоров'я, підго­товки до успішної реалізації життєвих планів.

        2. Залучаються до активної співпраці у вихованні та навчанні дітей практично всі сім'ї на різних етапах їхнього становлення, розвитку та функціонування, з різними типами родинного середовища, різними виховними можливостями.

        3. Педагоги сприяють духовному зростанню батьків, формуванню в них позитивно­го ставлення до себе та інших, накопиченню досвіду гуманних стосунків.

        4. Враховуються при виборі форм роботи дошкільного навчального закладу з родинами вихованців життєва компетентність, соціальний і освітній рівень батьків, батьківський досвід, матеріальні статки сімей, кількість дітей в сім'ях та їхня стать, віковий склад і повноту родин, домінуючу роль матері чи батька та інші фактори.

        5. Проводиться консультативно-рекомендаційна (бать­ківські збори, усні і письмові консультації, бесіди та дискусії, круглі сто­ли, практикуми, тренінги), лекційно-просвітницька (батьківські лекторії, всеобучі, конференції, педагогічні читання, вікторини) діяльність.

        6. Залучаються батьки до навчально-виховного процесу (Дні відкри­тих дверей, Тиждень безпеки дитини, участь у підготовці й проведенні свят, розваг екскурсій, окремих занять, в оснащенні педагогічного процесу та упорядкуванні приміщень, території, перегляд батьками окремих форм роботи з дітьми, гуртки, школи молодих батьків (бабусь, дідусів), клуб турботливі батьки тощо).

        7. Широко застосовуються засоби наочної пропаганди (інформаційні бюлетені, батьківські куточки, папки-пересувки, тематичні стенди, фотовиставки, слайди тощо).

        8. Затверджений графік проведення групових батьківських зборів у вікових  групах на навчальний рік.

        У співпраці з кожною сім'єю вважаємо за необхідне допомогти батькам зрозумі­ти й сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються на повазі до особистості дитини, її розвитку, налагоджуємо рівноправні партнерські стосунки взає­модії з сім'єю на засадах відвертості, взаєморозуміння, гуманності з питань навчання і виховання дітей раннього та  дошкільного віку.

        Ми прагнемо, щоб атмосфера, яка ство­рена в групах  перекону­вала батьків, що їхніх дітей люблять, на них чекають і хочуть навчати.