ЗВІТ завідувача про діяльність закладу за 2018/2019 навчальний рік

Звіт

завідувача про роботу Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок)

  за 2018/2019 навчальний рік

   Квасилівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) у своїй діяльності  керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про  дошкільну освіту»,  Положенням  про  дошкільний  навчальний  заклад  України, розпорядженнями селищного голови Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області, наказами та іншими розпорядчими документами відділу освіти Рівненської районної державної адміністрації,    іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

Статут закладу  затверджений рішенням Квасилівської селищної ради від 11 жовтня 2016 року № 250.

        Засновник закладу:  Квасилівська селищна рада з 1992року.

        Дата відкриття: 10 листопада 1984р. (35 років функціонує заклад)

        Організаційно-правова форма  -  комунальна організація (установа, заклад)

        За рішенням Квасилівської селищної ради  Квасилівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) з 2016 року отримав фінансову автономію - є розпорядником коштів місцевого бюджету нижчого рівня.

        Приміщення закладу розраховане на 14 груп.

        Кількість груп, що функціонує: 14 груп, з них:

                                                2 групи раннього віку

                                                4 групи молодшого дошкільного віку 

                                                4 групи середнього дошкільного віку

                                                4 групи старшого дошкільного віку

       Кількість дітей у вікових групах. Кількість дітей у закладі: - 356 (планова наповнюваність 270)

       Здійснюється електронна реєстрація дітей для поступлення у ДНЗ.      

       Режим роботи: заклад працює за п’ятиденним режимом роботи,  13 груп з 10,5 год. перебуванням дітей, 1 чергова група з 12–ти год.

        У закладі функціонують музична та фізкультурна зали, методичний кабінет, кабінет практичного психолога, медичний кабінет. Працює харчоблок та пральня.

 Фактично-працюючих осіб 73 чоловік (+4 працівників  у відпустках   по догляду за дитиною до 3 років). З 73 працівників  34 педагогічних працівники (+1 у відпустках  по догляду за дитиною до 3 років).          

У складі педагогічного колективу: завідувач, вихователь-методист, 28 вихователів, 2 музичних керівники, 2 інструктори з фізкультури, (вакансія практичного психолога).

 Педагогічний колектив має достатньо високий освітній рівень: 

·        30 працівників мають освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», «магістр»,  що складає 89%

·        4 педагоги - освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст», «бакалавр»  – 11%.

·        2 працівників здобувають фахову освіту у вищих навчальних закладах.

 

          У закладі постійно проводиться робота  з питання  забезпечення закладу  кадрами. Колектив постійно поповнюється молодими  фахівцями.

        За наслідками атестації: 10 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, (з них 4 мають звання «Вихователь-методист», 1-звання «Старший вихователь») 4 педагоги першу кваліфікаційну категорію,  8– другу кваліфікаційну категорію та 8 – категорію спеціаліст, 4 тарифний розряд. 5 педагогів нагороджені знаком «Відмінник України», 2 педагоги – знаком «Софія Русова»

        Педагогічний колектив дошкільного закладу постійно працює над підвищенням свого професійного рівня.       Упродовж  2018-2019 навчального року підвищили кваліфікацію при РОІППО 6 педагогів:

·        Грухаль М.К., вихователь;

·        Вернюк С.В., вихователь;

·        Верема Г.Ф., вихователь;

·        Корнійчук О.А. вихователь;

·        Нестерчук А.Ф., вихователь;

·        Павлусь М.М., практичний психолог.

        За наслідками атестації за 2018–2019 навчальний рік: атестовано 17 педагогів: 8-ро педагогів нашого закладу та 9-ро з дошкільних закладів району (Б.Криниця - 5, Вересневе – 2, Грушвиця - 2). З 8 ми педагогічних працівників Квасилівського  ДНЗ  (ясла-садок): відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» вихователь-методист Семенюк Р.Ф., вихователі: Шевчук Н.С., Шум М.М., Яремчук В.В.; присвоєна  кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» вихователю           Бернацькій Г.Ю., та практичному психологу Павлусь М.М.,  відповідає раніше присвоєному 11 тарифному розряду вихователь Верема Г.Ф. та присвоєний 11 тарифний розряд вихователю Бідюк В.М.

        У процесі атестації проводилося всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності працівників.  Простежувалося постійне підвищення професійної компетентності наших колег, ріст їх майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Педагоги  які атестувалися: Семенюк Р.Ф., Шевчук Н.С., Шум М.М., Яремчук В.В.; Бернацька Г.Ю., Павлусь М.М.,  Верема Г.Ф. ,Бідюк В.М., були активними учасниками методичної роботи у закладі. Провели творчі звіти-презентації, колективні перегляди, виставку-презентацію кращих зразків навчально-методичного та дидактичного матеріалу для провадження освітньої діяльності.  

        Діяльність Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) у 2018-2019 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у перспективному та річному планах роботи,  на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

        Колектив закладу працює над розв’язанням проблеми закладу: «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина». Робота над проблемою розпочата з 2017 року та, відповідно до перспективного плану роботи, має продовжуватися до 2022 року.

        У 2018-2019 навчальному році  колектив працював  на II етапі реалізації даної проблеми. Протягом року здійснювалася підготовка до впровадження науково- методичної проблеми в практику роботи колективу.  Творча група з реалізації науково-методичної проблеми здійснювала планування системи заходів, спрямованих на розв’язання запропонованих завдань у вирішенні  проблеми закладу. Доповнений  інформаційно-методичний стенд для педагогів за матеріалами науково-методичної проблеми ДНЗ.

        Досягнуто очікуваних результатів роботи у процесі II етапу реалізації науково- методичної проблеми закладу:

·        впровадження рекомендацій листа МОНУ «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» педагогічним колективом;

·        впровадження в практику роботи науково-педагогічних ідей,  методичних рекомендацій, нових педагогічних технологій, кращих педагогічних досвідів;

·        підвищення рівня науково-методичного забезпечення дошкільної освіти;

·        забезпечення якості дошкільної освіти у закладі;

·        створення в дошкільному закладі сприятливого розвивального середовища для всебічного розвитку дошкільників, формування їх життєвої компетенції.

   З метою реалізації науково-методичної проблеми «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина» у 2018-2019 році у закладі проведено ряд заходів, зокрема такі:

- заходи з нагоди Дня Державного Прапора та Дня Незалежності України;

- День знань «Щасливе дитинство», «Про що мріють українські діти» з циклом тематичних занять та розваг;

-  заходи до Дня Захисників Вітчизни національно-патріотичного спрямування: «Ми – майбутні захисники України»  міні-розповідь в молодшій групі № 11 (вихователь Шум М.М.);

- у старшій групі № 12 заняття-розвага «Посвята в козачата» (вихователь Яремчук В.В., музкерівник Денисюк О.М.,  фізінструктор Момоток Т.Р.);

- в старших групах  № 5 (вихователь Лазаришина І.В.) та № 9 (вихователь Меланчук Л.М.) з музичним керівником Ревер О.Є.   заняття-розвага на тему «Козаками хочемо ми стати, рідну Україну захищати»;                                       -свято «Українські смаколики» (вихователі: Яремчук В.В., Павлюк Ю.А., музкерівник  ДенисюкО.М.);                                                            - в середній групі № 8 (вихователі: Козлова М.В., Бенюк О.В., музкерівник Денисюк О.М.) свято осені «Український коровай»;                                             - в старшій групі № 12 спортивне свято «Ми тепер не малюки - ми вже справжні козаки» (інструктор з фізкультури Момоток Т.Р., музкерівник Денисюк О.М., вихователі: Яремчук В.В., Павлюк Ю.А.);                                   - творча майстерня "Осінь прийшла в Україну"(виставка-презентація осінніх композицій виготовлених у співпраці дітей, батьків та педагогів);                     - в старшій групі № 6 свято: «Українська осінь» (вихователі: Денисюк О.Я., Корнійчук О.А., музкерівник  Денисюк О.М.);                                .                                                        -садове методичне об'єднання вихователів з проблеми «Національно-патріотичне виховання дошкільників»;                       .                                                                   - колективний перегляд інтегрованого заняття на тему "Віночок для Катрусі" в молодшій групі № 11 (вихователь Шум М.М.);                                   .               - середній групі № 4 (вихователь Шевчук Н.С.) відкритий показ інтегрованого заняття на тему «В гостях у гончаря»;                          .                 - колективний перегляд заняття-розваги «В гості до народної іграшки» в молодшій групі № 11 (вихователь Бернацька Г.Ю.);                                             - в групі дітей раннього віку № 3 (вихователь Бідюк В.М.)  заняття-розвага на тему «Ми любимо нашу рідну мову»;                                                        .             - «Велична, щедра і багата українська мова» свято рідної мови в старших групах № 6 та № 12 (вихователі: Яремчук В.В., Денисюк О.Я., Корнійчук О.А., музкерівник Денисюк О.М.);                                  .                                                                          - свято рідної мови «Наше диво калинове, рідна українська мово!»  у старших групах № 5 та № 9 (вихователі: Храпко С.В., Вернюк С.В., музкерівник Ревер О.Є.);                                                                                                                           - свято Стрітення в середніх групах № 4 (вихователь Левкович С.В.) та № 14 (вихователі Круглик О.П., Станіцька Т.С.) музкерівник Ревер О.Є.;                    - на базі Квасилівського ЗДО (ясла-садок) відбулася творча майстерня педагогічних працівників ЗДО Рівненського району з проблеми «Національно-патріотичне виховання дошкільників на засадах сьогодення»;    - показ  заняття на тему  соціального довкілля «Ми хочемо жити у чистому селищі» в молодшій групі № 2 (вихователь Патій І.В.);
- музично-патріотичне свято «Найкраща у світі країна - чарівна моя Україна» (музкерівник Денисюк О.М.) у групах молодшого та старшого дошкільного віку;                                                                                                                                      -  День вишиванки з яскравими заходами: святкова ранкова гімнастика у вишиванках (всі вікові групи), тематичні заняття та бесіди з дітьми, групові фотосесії (всі вікові групи), флешмоб «Найкраще фото у вишиванці» (всі працівники, діти), загальне фото колективу дошкільного закладу у вишиванках;                                                                                                               - заходи до Дня пам'яті та примирення, Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні: ранкова гімнастика із жовто-блакитними стрічками з урочистим виконанням Державного Гімну України, тематичні заняття та бесіди з дітьми про події пов’язані із святковим днем;                                         - заняття-екскурсія до пам’ятника постраждалим внаслідок ліквідації аварії на ЧАЕС з покладанням квітів та хвилиною мовчання;                                             - творча майстерня «Писанка - символ Великодня» виставка весняно-пасхальних композицій створених дітьми, батьками та працівниками.

        У листі МОН України від 16.08.2019 року «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році» зазначено, що формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. Отже національно-патріотичне виховання є важливою складовою освітнього процесу. Завдання національно-патріотичного виховання залишаються актуальні і в наступному навчальному році.

        Задля якісного розв’язання проблеми протягом навчального року педагогічний колектив працював на виконання пріоритетних завдань:

        1) Вплив сучасних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій на підвищення якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти.

        2) Шляхи підвищення результативності екологічного розвитку, виховання і навчання дошкільників.

        3) Організація навчально-пізнавальної діяльності дошкільників на засадах «педагогіки миру». 

          З педагогами  проведені всі сплановані педагогічні ради, теми яких співзвучні з пріоритетними завданнями. Активними у підготовці  і проведенні педагогічних рад були: Семенюк Р.Ф., Момоток Т.Р.,            Ковтун Л.М., Патій І.В., Павлусь М.М.  Кожній педраді передувала тематична перевірка за  виконанням одного з пріоритетних річних завдань. Тематичними перевірками почергово охоплені всі групи. За наслідками педрад, перевірок оформлена відповідна документація: довідки, накази, інформації, протоколи.

       Дошкільний навчальний заклад організовує освітній процес за фізкультурно-оздоровчим пріоритетним напрямом, це зазначено у нашому Статуті.

        Необхідно відмітити ефективні фізкультурно-оздоровчі заходи для дітей, проведені інструктором з фізкультури Момоток Т.Р. спільно з педагогами та за участі медичних працівників:

-         спортивне свято «Спорт для всіх»  за участі представників обласного центру фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» Рівненської обласної ради (із врученням грамот і нагород);

-         день Прапора, день Незалежності, день знань, національно-патріотичні свята, день захисту дітей завжди проводяться з музично-фізкультурними номерами;

-         тижні фізкультури з цікавими фізкультурними розвагами у фізкультурній залі, нетрадиційними фізкультурними заняттями та розвагами;

-         в рамках Всеукраїнських спортивних заходів «Спортивна зима» наші дошкільнята спільно з працівниками долучилися до проведення районного етапу обласного конкурсу «Зимова фортеця», збудували казкову Зимову фортецю, заввишки 1м. та довжиною 54м.;

-         фізкультурні свята у співпраці з батьками у старших групах із символічною назвою «Люблю цей світ» патріотичного спрямування, у процесі яких діти демонстрували сформовані уміння і навички, розвиток основних рухів та фізичних якостей, навички правильної постави;

-         фізкультурні заходи у ТБД;

-         спартакіада 2019р., на якій діти вправно демонстрували свої успіхи у різних видах спорту: стрибках у довжину, метанні на дальність, показали свої здібності та фізичні якості в іграх-естафетах. Дівчатка з групи підтримки подарували всім присутнім сучасні таночки.

Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з  дітьми, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищення рухової активності була ефективною.

        Щоденний і значний об’єм роботи проведений за навчальний рік з медичного обслуговування дітей у закладі Ковтун Л.М. сестрою медичною старшою.  Лідія Михайлівна  здійснювала комплектування груп дітьми та контролювала дотримання календаря профілактичних щеплень, вела облік дітей у закладі, моніторинг пільгового контингенту вихованців закладу,  постійно проводила моніторинг захворюваності та відвідуваності, подавала інформації до наказу, до відома працівників, аналізувала на виробничих нарадах. Забезпечувала виконання заходів щодо  профілактики грипу та гострих респіраторних вірусних інфекцій в епідсезон та інших заходів.  Контролювала процес проходження медичних оглядів працівниками та дітьми. Постійно здійснювала контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних  умов у закладі відповідно до санітарного регламенту та подавала пропозиції щодо вдосконалення матеріального забезпечення даного напрямку діяльності. Активно вела пропаганду здорового способу життя серед батьків, дітей та працівників.

        На належному рівні проводиться робота щодо дотримання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах. У закладі працювала рада з організації харчування яка здійснювала систематичний контроль за організацією харчування, за організацією роботи харчоблоку, за виконанням норм харчування дітей, проводила аналіз фінансової потреби та виносила питання встановлення вартості харчування на розгляд виконкому Квасилівської селищної ради, здійснювався контроль за харчуванням дітей у групах, за формуванням культурно-гігієнічних навичок дітей, за веденням належної документації з харчування. За результатами контролю, вживалися оперативні заходи  для усунення недоліків. За актом перевірки закладу до нового навчального року Держспоживслужбою, приміщення харчоблоку утримується в належному санітарному стані. Харчування дітей у групах організовано з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та вимог Інструкції з організації харчування дітей  у дошкільних навчальних закладах.  

        Виконаний також план роботи з охорони життя та безпеки життєдіяльності дітей, який спрямований на виконання вимог БКДО та програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників».

        Результативно проходили щорічні (осінні та весняні) Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності у закладі. За підсумковими наказами відділу освіти про проведення Тижнів знань у районі наш заклад серед багатьох кращих. За наказом по закладу, за підсумками Тижня знань, оголошені подяки вихователям старших груп: Корнійчук О.А., Денисюк О.Я., Павлюк Ю.А., Яремчук В.В., Меланчук Л.М., Храпко С.А. за  проведення підсумкових занять «Школа екстримальних ситуацій», в ході яких оцінювався рівень знань, умінь і практичних навичок дітей з безпеки життєдіяльності та сформованості їх здоров’язбережувальної компетентності на кінець дошкільного віку.

        В Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності ефективно проведено багато заходів, зокрема висвітлені на сайті нашого закладу:  

- цільова зустріч з працівниками рятувальної служби, з метою ознайомлення дошкільників з професією пожежника;

- екскурсії до пам’ятника постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- у середній групі №13 (вихователь Цімох А.В.)  заняття на тему «Хто нас лікує? Добрі та злі мікроби»;

- у групі раннього віку №1 (вихователь Нестерчук А.Ф.)  заняття з основ безпеки життєдіяльності на тему «Безпечні та небезпечні іграшки»; 
- у групі № 11 (вихователь Бернацька Г.Ю.) заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Ми – пішоходи»;

- у середній групі № 13 (вихователь Цімох А.В.)  заняття на тему: «Переходимо вулицю обережно»;

- у групі раннього віку № 1 (вихователь Гаврильчик О.В.)  заняття з основ безпеки життєдіяльності на тему «Дитина і вулиця»;

- у молодшій групі № 2 (вихователь  Рудяк Т.М.)  заняття з основ безпеки життєдіяльності на тему «Вогонь добрий і злий»;

- у старшій групі № 5 (вихователь Лазаришина І.В.)  заняття на тему «Сам удома»;

- в старшій групі№ 5 (вихователь Храпко С.В.) заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Правила та безпека дорожнього руху»;

- у середній групі № 4 (вихователь Шевчук Н.С.) цікаве заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Колючі, ріжучі, вибухонебезпечні предмети»;

- в молодшій групі № 11(вихователь Шум М.М.)  заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Азбука безпеки на дорозі»;

- в середній групі №14 (вихователь Круглик О.П.)  заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Абетка безпеки для дитини»;

- в середній групі №14(вихователь Станіцька Т.С.);  заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Безпечні та небезпечні вулиці і дороги»;

- в старшій групі №12 (вихователь Яремчук В.В.)  заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Подорожуємо на різних видах транспорту»;

- в молодшій групі №11  (вихователь Шум М.М.)  заняття на тему «Ми –пішоходи»;

- в групі дітей раннього віку №3 (вихователь Бідюк В.М.) заняття-гра «Ми - маленькі пожежники»;

- в молодшій групі №11 (вихователь Бернацька Г.Ю.) проведено цікаве і повчальне заняття з безпеки життєдіяльності «Ми - пожежники»;

- в молодшій групі № 7 (вихователь Малютіна О..В.) заняття на тему «Збережемо довкілля»;

- на виробничих нарадах до ТБД колектив розглядав актуальні питання колективної безпеки: безпека учасників освітнього процесу,  виконання Листа МОН України від 14.02.2019 № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» за інформацією завідувача Лисак О.М.; щодо напруженої епідеміологічної ситуації в Україні, обговорення листа МОНУ і МОЗУ від 06.09.2018 №1\9-537 за інформацією сестри медичної старшої  Ковтун Л.М., булінг в дошкільному освітньому закладі: його види та чинники, за інформацією практичного психолога Павлусь М.М.

         Активним керівником безпеки життєдіяльності учасників навчально виховного процесу у закладі протягом року та організатором ТЗ була вихователь-методист Семенюк Р.Ф.

        Щоразу у ході тижневика з учасниками навчально-виховного процесу проведені обєктові протипожежні та протиаварійні тренування у закладі «Сигнал «Увага всім!»

        У Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) організовано проведена цільова зустріч з працівниками пожежної служби та багато інших цікавих заходів.

         Охорона та зміцнення здоровя дітей, формування звички до здорового способу житття залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу.

       У закладі проводиться систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності:

·        здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;

·        розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;

·        щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;

·        організовано проходять медичні огляди працівників;

·        розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці та пожежної безпеки.

        У закладі за попередній 2018-2019 навчальний рік ефективно проведена   система   методичних заходів,   спрямованих    на   розвиток     творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогічних працівників, які були залучені  до активної участі в індивідуальних та групових формах роботи.

        Плідно працювала Школа молодого спеціаліста під керівництвом вихователя Меланчук Л.М. та здійснювалося наставництво:       

      - Цімох А.В., молодий спеціаліст - Сенюк Н.Г., наставник;

      - Денисюк О.Я., молодий спеціаліст - Грухаль М.К., наставник;

      - Станіцька Т.С., молодий спеціаліст - Меланчук Л.М., наставник,

- Нестерчук А.Ф., молодий спеціаліст - Гаврильчик О.В., наставник.

На засіданнях розглядалися питання:

-         Інноваційні технології та форми роботи, що використовуються в освітньому процесі ЗДО на засадах впровадження концепції НУШ.

        Відбувся цікавий та результативний перегляд та аналіз ранкової зустрічі в молодшій групі №11 на тему «Хлопчики і дівчатка» у вихователя Бернацької Г.Ю.

        Ефективно процювало садове методичне об'єднання вихователів з проблеми «Використання ІКТ в освітньому просторі ДНЗ». Педагоги ознайомлювалися із сучасним станом і перспективами розвитку дошкільної освіти в умовах Нової Української школи, поглибили знання з різних методик,  підвищили рівень ІКТ-компетентності.

  Проведена декада інновацій педагогів, які атестувалися:

- Шевчук Надія Семенівна, вихователь середньої групи №4,

                     - Яремчук Валентина Василівна, вихователь старшої групи №12,

                     - Верема Галина Федорівна, вихователь групи раннього віку №3,

                     - Бідюк Віра Мелетіївна, вихователь групи раннього віку №3,

                     - Шум Марія Миколаївна, вихователь молодшої групи №11,

                     - Бернацька Галина Юріївна, вихователь молодшої групи №11,

    - Павлусь Марина Миколаївна, практичний психолог.

З метою удосконалення роботи з екологічного виховання дошкільників, поглиблення теоретичних знань та практичних вмінь педагогів з організації еколого-природничої освіти вихованців у сучасному ЗДО  організовано проведений семінар-практикум з проблеми «Еколого-природнича освіта дошкільників» за активної участі педагогів:

- Семенюк Р.Ф., вихователь-методист;

          - Сенюк Н.Г., вихователь молодшої групи №10;

          - Левкович С.В., вихователь середньої групи №4;

          - Вернюк С.В., вихователь старшої групи №9;

- Бернацька Г.Ю., вихователь молодшої групи №11;

- Денисюк О.Я., вихователь старшої групи №6;

         - Павлусь М. М., практичний психолог.

    На семінарі розглянули практичні питання:

-         створення умов для еколого-природничої освіти дошкільників;

-         оснащення куточка природи у відповідності до чинних програм та віку дітей, оснащення освітнього процесу дидактичним матеріалом у відповідності до чинних програм (банк ідей з використанням медіатехнологій);

-         створення умов для ознайомлення дошкільників з природним довкіллям на ділянці;

-         різноманітність інноваційних форм і методів ознайомлення дошкільників з природним довкіллям: місце занять (уроків у природі) в системі роботи з ознайомлення дошкільників з природним довкіллям місце та особливості проведення екологічних квестів з дошкільниками, місце дослідницько-пошукової діяльності в ЗДО, місце прогулянок у системі роботи з ознайомлення дошкільників з природним довкіллям, психолого-педагогічний сенс прогулянки.

З метою підвищення рівня психологічної компетентності педагогів з проблеми «Психічне здоров’я дітей: розвиваємо емоційний інтелект» проведений психолого-педагогічний практикум за активної участі

        - Семенюк Р.Ф., вихователь-методист;

        - Павлусь М.М., практичний психолог.

      Педагогам надавалася практична допомога у формуванні емоційного інтелекту дошкільників.

Успішно проведена «Майстерня успіху» з проблеми «Організація ранкового прийому дітей – важливий аспект фахової майстерності вихователя» за участі педагогів

       - Семенюк Р.Ф., вихователь-методист;

       - Верема Г.Ф., вихователь групи раннього віку №3;

       - Бернацька Г.Ю., вихователь молодшої групи №11;

       - Павлусь М.М., практичний психолог.

У процесі засідання клубу відпрацювали важливе питання створення фундаменту успішності дитини в умовах освітньої реформи «Нова українська школа»: формування емоційного благополуччя дошкільників. «Майстерню успіху» продовжили педагоги практичними показами:

-         ранкова зустріч на тему «Вогонь - добрий, вогонь - злий у старшій групі № 12 (вихователь Павлюк Ю.А.);

-         ранкова зустріч на тему «Кожній речі - своє місце» в середній групі № 4 (вихователь Левкович С.В.)

      Цікаво організовано та проведено педагогічні читання «Ідеї Василя Сухомлинського актуальні й сьогодні» до 100-річчя від дня народження В.О. Сухомлинського за активної участі педагогів:

            - Семенюк Р.Ф., вихователь-методист;

            - Цімох А.В., вихователь середньої групи № 13;

            - Нестерчук А.Ф., вихователь групи раннього віку № 1;

            - Станіцька Т.С., вихователь середньої групи № 14;

            - Денисюк О.Я., вихователь старшої групи № 6;

            - Максименко О.А., вихователь старшої групи № 12.

        У процесі роботи садового методичного об’єднання відбулися колективні перегляди:

- у старшій групі № 12 (вихователь Яремчук В.В.) відкритий показ контрольного заняття-квесту з мовленнєвого спілкування на тему «Подружися з Мийдодіром».

- заняття-казка із сенсорного виховання у групі дітей раннього віку № 3 на тему «Цікавий день» (вихователь Бідюк В.М.)

- в групі дітей раннього  віку № 3 (вихователь Верема Г.Ф.)  колективний перегляд кулінарного заняття з елементами театралізації на тему «Ми - маленькі пекарі».

- відбувся відкритий показ корекційно-розвивального заняття на тему «Подорож у країну емоцій» (практичний психолог Павлусь М.М.).

      З метою розвитку творчих здібностей дошкільників продовжив працювати гурток з дошкільниками з образотворчої діяльності «Маленькі митці». Під керівництвом вихователя  Шевчук Н.С. у процесі гурткової роботи у дітей формувалися технічні навички образотворчої діяльності та розвивалися їх творчі художні здібності. У процесі  роботи гуртківці працювали у художній майстерні з декоративного малювання «Калинове диво». Керівник гуртка продовжувала знайомити дітей із народним декоративно-прикладним мистецтвом, зокрема петриківським розписом; малюки працювали у «гончарській майстерні», розглядали кращі зразки керамічних виробів, словниковий запас гуртківців поповнився новими словами: куманець-бублик, барильце, миска, горщик, глечик, діти спробували самі перевтілитися у маленьких гончарів та створити вироби з глини.

        На базі нашого закладу проведена Творча майстерня для педагогічних працівників Рівненського району з проблеми національно-патріотичного виховання дошкільників. У процесі засідання учасники  переглянули заняття з ознайомлення з соціальним довкіллям на тему «Ми хочемо жити у чистому селищі» в молодшій групі у вихователя Патій І.В. Відбувся перегляд «грандіозного» музично-патріотичного свята на тему «Найкраща у світі країна - це рідна моя Україна» з вихованцями закладу під керівництвом музичного керівника Денисюк О.М., вихователя Денисюк О.Я. Засідання творчої майстерні з дорослими з проблеми   «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення» під керівництвом Семенюк Раїси організоване та проведене з учасниками у цікавій  формі: коучинг за активної участі педагогів Яремчук Валентини, Шум Марії, Патій Ірини, Шевчук Надії, Момоток Тамари, Денисюк Олени.

        Методична служба  під керівництвом Семенюк Р.Ф. організувала дуже цікаву форму роботи  для педагогічного колективу, дітей та батьків вихованців  Флешмоб «День без іграшок».

        Активну участь взяли всі педагоги та цікаво проведені такі заходи:

- У всіх вікових групах проведені ранкові зустрічі дітей на теми: «День без іграшок» та «Наші іграшки нас покинули...». Вихователі зацікавили дітей ідеєю збереження природного довкілля та власного здоров'я, діти спільно з педагогами гралися предметами-замінниками, майстрували цікавинки з покидькового матеріалу, висаджували цибулю, малювали, ліпили тощо;

- у середній групі № 4 (вихователь Шевчук Н.С..) відбулося цікаве заняття з кулінарії на тему «Наш перший кулінарний шедевр»;

- в молодшій групі № 10 (вихователь Грухаль М.К.) відбулося інтегроване заняття на тему «Така чарівна ниточка»;

- у старшій групі № 6 «Сонечко» (вихователь Корнійчук О.А.) відбулося цікаве заняття на тему «Незвичайні весняні квіти»;

- в молодшій групі № 7 (вихователь Новосад Т.В.) відбулося цікаве інтегроване заняття на тему «Мої мрії»;

- групі дітей раннього віку № 3 (вихователь Бідюк В.М.) відбулося цікаве заняття-гра на тему «У наших іграшок вихідний»;

- в молодшій групі № 10 (вихователь Сенюк Н.Г.) організована цікава гра-розвага на тему «Будиночки для всіх, всіх, всіх».

З метою забезпечення конституційних прав дітей п’ятирічного віку на здобуття дошкільної освіти та надання їм стартових можливостей напередодні вступу до школи, надання батькам психолого-педагогічної допомоги з питань розвитку, навчання і виховання дітей, що виховуються в умовах сім’ї, працював Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють:

·        Лисак О.М., завідувач,

·        Семенюк Р.Ф., вихователь-методист,

·        Ковтун Л.М., старша медична сестра,

·        Денисюк О.М., музичний керівник,

·        Ревер О.Є., музичний керівник,

·        Момоток Т.Р., інструктор з фізкультури,

·        Павлусь М.М., практичний психолог,

·        Храпко С.А., Лазаришина І.В., Корнійчук О.А.,        Денисюк О.Я.,      Меланчук Л.М., Вернюк С.В., Яремчук В.В., Павлюк Ю.А. – вихователі старших груп.      

        Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу постійно працював над підвищенням свого професійного рівня.

  Педагоги закладу були забезпечені щотижневими індивідуальними та груповими консультаціями. Результативними були консультації підготовлені вихователем-методистом Семенюк Р.Ф., вихователями: Новосад Т.В., Малютіною О.В., Козловою М.В.,Сенюк Н.Г., Лазаришиною І.В., Храпко С.А., Меланчук Л.М., Гаврильчик О.В., інструктором з фізкультури  Момоток Т.Р., сестрою медичною старшою  Ковтун Л.М.

Система   методичних заходів    сприяла    розвитку     творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогічних працівників.

        Позитивно впливає зміст методичного супроводу на рівень професіоналізму і творчої активності педагогів закладу. Методична робота носить системний та комплексний характер, відповідає замовленню суспільства.

        Впродовж року здійснювалося систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного    здоров’я та рівнів розвитку вихованців ДНЗ відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми  розвитку дітей дошкільного віку «Я у світі».

Відповідно до наказу відділу, наказу по закладу проведено моніторинг навчальних досягнень вихованців, з метою відстеження рівнів розвитку дітей усіх вікових груп, реєстрації змін від початку до завершення навчального року.

В усіх старших групах був здійснений перегляд досить змістовних і результативних оцінювальних контрольних занять з логіко-математичного розвитку дошкільників:

«В країну Математики» (вихователь Лазаришина І.В.);

- «Подорож у країну Арифметику» (вихователь Денисюк О.Я.);

- «Математику ми знаємо – до школи вирушаємо» (вихователь Павлюк Ю.А.);

- «Подорож у країну професій» (вихователь Вернюк С.В.);

Результативно проведені оцінювально-контрольні заняття з мовленнєвого спілкування та навчання елементів грамоти:

«В подорож рушаємо - Весну привітаємо!» (вихователь Яремчук В.В.);

- «Ми вже не малята, а майже школярі» (вихователь Храпко С.А.);

- «Туристична подорож у ліс» (вихователь Меланчук Л.М.);

- заняття-розвага «До школи з Каракулькою» (вихователь         Корнійчук О.А.).

Діагностику аналізу стану освітнього процесу  проводили вихователі усіх вікових груп та спеціалісти - музичні керівники, інструктор з фізкультури. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень провела практичний психолог Павлусь М.М. 

В ході підсумкового контролю встановлені наступні результати моніторингу оцінювання рівня розвитку старших дошкільників перед їх вступом до Нової української школи:

-  старша група №5 (вихователі Храпко С.А., Лазаришина І.В., музичний керівник Ревер О.Є., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить на кінець навчального року 74% (вище середнього або достатній рівень);

старша група № 6 (вихователі Корнійчук О.А., Денисюк О.Я., музичний керівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури   Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 75% (високий рівень);

-  старша група № 9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В., музичний керівник Ревер О.Є., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 74% (вище середнього або достатній рівень);

-  старша група № 12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А., музичний керівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 76% (високий рівень).

Середній показник виконання програми та БКДО за віковими категоріями на кінець навчального року загалом становить:

-   у старших групах  - 75% (високий рівень);

-   у середніх групах - 68% (достатній рівень);

-   у молодших групах - 60% (середній рівень);

-   у групах раннього віку - 67% (достатній рівень).

Зі зведеної таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими по ЗДО є компетентності дітей за освітніми лініями:

- «Гра дитини» (70,3%)

- «Дитина в соціумі» (70,2%).

Найменш сформованою є компетентність дітей за освітньою лінією «Мовлення дитини» (65,5%).

Повний аналіз результатів педагогічного діагностування дітей за освітніми лініями засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей: низькі показники рівня розвитку дітей у вікових групах на початок навчального року змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі. Це свідчить про хорошу динаміку й організацію належного освітнього процесу в закладі, відповідальність педагогічних працівників перед вихованцями, батьками і державою за надання якісної дошкільної освіти відповідно до державних стандартів, виконання яких обов’язкове для кожного ЗДО, незалежно від форм власності.

За результатами тематичного контролю, щодо вивчення питання забезпечення якості дошкільної освіти старших дошкільників, за наказом по закладу оголошено подяку педагогічним працівникам: вихователям старших груп Яремчук В.В., Павлюк Ю.А., Меланчук Л.М., Вернюк С.В., Храпко С.В., Лазаришина І.В., Денисюк О.Я., Корнійчук О.А. музичним керівникам     Денисюк О.М., Ревер О.Є.; інструктору з фізкультури Момоток Т.Р. які забезпечили підготовку старших дошкільників до навчання у школі.

         Плідно продовжувала роботу у 2018-2019 навчальному році у закладі психологічна служба. Цікаві та ефективні заходи проведені практичним психологом Павлусь М.М.:

- у Всесвітній день прав людини практичний психолог Павлусь М.М. провела інтерактивне заняття для батьків  «Я люблю свою дитину»;

- в молодших групах № 10,11 відбулися заняття-розваги з елементами арттерапії «Свято нашої групи», що пройшли у родинному колі групи, за участі дітей, батьків, працівників групи.

        Літній оздоровчий період у закладі проходив лише  з 01  по 30 серпня 2019р.

      У літній оздоровчий період у дошкільному навчальному закладі працювали 14 груп. Поступово  комплектувалися дітьми групи раннього віку № 1, 3; молодші групи   6,12 та частково докомплектовувалися молодші групи № 5, 9. В цих групах проходив період адаптації дітей до умов перебування в яслах-садку. Влітку дошкільний навчальний заклад відвідували 140 - 180  дітей, що становить 42 - 50 % від загальної кількості дітей дошкільного навчального закладу. Решта дітей оздоровлювалися за межами закладу.

        Відповідно до наказу по закладу від 29.07.2019 року № 41 «Про організацію роботи в літній оздоровчий період», на виконання Плану роботи  на літній оздоровчий період з метою оздоровлення дітей у дошкільному навчальному закладі проводилася така робота:

- організовувалася життєдіяльність дітей, як можна більше, на свіжому повітрі, забезпечувалося змістовне дозвілля, яке сприяло емоційному комфорту дошкільників;

- проводилося загартовування дітей повітряними та сонячними ваннами, водними процедурами ;

- проводилася фізкультурно-оздоровча робота, виконувався руховий режим дітей;

-  для дітей було організовано другий сніданок — фрукти та соки;

     - комісія з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини здійснювала постійний контроль за завезенням якісних продуктів харчування;

- проводився аналіз виконання норм харчування;

- виконувалися санітарно-гігієнічні вимоги утримання приміщень та території дошкільного навчального закладу;

- створювалося безпечне середовище для організації роботи з дітьми: утримувалася в чистоті і порядку територія закладу, проводився ремонт ігрового обладнання на майданчиках та завозився пісок у пісочниці;

- постійно проводилася просвітницька робота з батьками;

- проведилися інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності з працівниками закладу.

        Порушень виконання положень нормативно-правових актів з питань безпеки життєдіяльності дітей у літній період не виявлено.

        У цілому План роботи  на літній оздоровчий період виконано.

        Дієвою формою роботи  у закладі є виробнича нарада, яка розглядала питання:

·     Підготовка закладу до нового навчального року: аналіз актів перевірок.

·      Виконання заходів з підготовки ДНЗ до роботи в осінньо-зимовий період.

·     Дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку.

·     Затвердження графіку роботи працівників.

·     Створення тарифікаційної комісії та проведення тарифікації працівників.

·     Організація роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.

·     Дотримання Санітарного регламенту для дошкільних закладів.

·     Виконання заходів з економії енергоносіїв у закладі.

·     Обговорення графіку відпусток працівників.

·     Захворюваність та відвідуваність дітей у 2018 році: порівняльний аналіз.

·     Звіт  про виконання комплексного плану роботи з охорони праці.

·     Бюджет закладу на 2019 рік. Дотримання фінансової дисципліни у закладі

та інші важливі питання функціонування та покращення умов праці колективу закладу.

       Постійно проводилася робота із зміцнення предметно ігрового розвивального сучасного простору для дітей всіх вікових груп у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (від 19.12.2017 №1633).

-              відбувся огляд-конкурс на кращий бізіборд. До виготовлення бізібордів активно долучилися вихователі та батьки усіх вікових груп ЗДО. Виставка сучасних розвивальних посібників для дошкільників була досить яскравою та оригінальною. Учасниками огляду-конкурсу були підготовлені цікаві текстові та віршовані презентації своїх бізібордів; 

-         поповнився заклад коп’ютерною технікою: 2 кмп’ютери та мультимедійний комплект;

-         поповнилися ігрові майданчики сучасним ігровим обладнанням: гойдалка  та машина на майданчику групи № 4, гірка на майданчику групи № 10, будиночок на майданчику групи № 1, трактор на майданчику групи № 3, пісочниці на майданчиках груп № 3,8,11,14;

-         дуже цікаво та актуально оформлені стіни тіньових навісів
на майданчиках груп № 9 та 14 розвивальними малюнками.

        З метою підготовки дошкільного навчального закладу до нового 2019 -2020  навчального року, забезпечення належного стану безпеки життєдіяльності вихованців у закладі, вдосконалення матеріально-технічної бази  були проведені наступні роботи:

- косметичний ремонт у всіх групових приміщеннях, кабінетах, фізкультурній та музичних  залах, харчоблоці, пральні, коридорах;                        -косметичний ремонт овочесховища; .                                                                                                    - ремонт та фарбування обладнання на території закладу;                           

- лицювання плиткою кімнати для миття посуду у групі № 11;                           - замінена сантехніка (крани, умивальники, труби) у туалетних кімнатах у групах № 2,13, унітази у групах 1,4,9,13;                                                             . - лакування паркетної та дерев’яної підлоги у групах № 1,3, 5,6,8,9,10,11, 12,13,14;

- фарбування підлоги у групах № 2,4.

- лицювання стін та підлоги плиткою туалетних кімнат у групах  № 2,13;

- ремонт комори для брудної білизни: шпаклювання стін, лицювання плиткою частково стін та підлоги;

- стяжка підлоги та заміна лінолеуму у роздягальній кімнаті групи № 10;

- ремонт сходів для запасних виходів 7 шт. біля груп № 1,3,5,7,9,11,13;

- ремонт тротуарної доріжки (вкладання бруківки) для входу груп № 9,11,12,13,14;

- ремонт електромережі з метою збільшення потужності у закладі;

- продовжується капітальний ремонт приміщення закладу (утеплення фасаду);  

          Значно збагачена матеріальна база закладу:

-                     закуплені меблі:,   господарські шафи у туалетні кімнати груп  № 8,14, вішалки для рушників у туалетні кімнати груп № 8,12,13;      

-                     закуплені меблі у кімнати для миття посуду у групи № 3,14;

-                     закуплений електрокипятильник на харчоблок;  

-                     закуплені табурети на харчоблок;

-                     придбано рушники;  

-                     придбані тюлеві гардини для музичної зали та груп № 7,9,11.

        Педагогами дошкільного навчального закладу систематично ведеться робота з батьками: батьківські збори, консультації, готуються наочно-інформаційні повідомлення актуальні для певної вікової групи.

        Усі питання, які розв’язував колектив упродовж 2018-2019 навчального року мали відображення у роботі з батьками. Плідно працювала рада та піклувальна рада дошкільного закладу, беручи участь в навчально-виховному процесі та зміцненні матеріальної бази закладу.  Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази.  Разом з батьками були створені осінні, новорічно-різдвяні та весняні диво-композиції.

        Результативними заходами, які створюють позитивний імідж нашого закладу, є музичні свята організовані на високому рівні  музичними керівниками Денисюк О.М., Ревер О.Є. спільно з педагогами та батьками. Це осінні, новорічні, випускні свята. За назвами проведених свят: «Художниця осінь», «Смачний борщик», «Як Іжачок знайшов копієчку», «Коровай від Осені», «Веселий Новий рік», «Моя новорічна ялиночка», «Як козаки Новий рік шукали», «По джіпіесу до палацу Снігової Королеви», «Новорічний Десерт», «Зимова прогулянка»,  «Подарунок для Мами», «Для Мами квіти світу», «Весна в капелюшку», «Сюрприз для Мами», «Подорож по телепрограмах»,  «День народження школярика», «Наш сайт «Сонечко.ua.»,  та багато інших  пригадуємо чарівні історії, в яких наші вихованці  демонстрували музично-мистецькі здібності та таланти. Допомагали організувати сюрпризні моменти персонажі: Чарівниця-осінь, Козак, Фея, Господиня, Свинка Пепа,  Зимонька, Принцеса,  Снігова королева, Король, Лисичка, Зайчик, Півник, Корівка, Дідусь, Клоунеса, Незнайко, Учениця,  Кізонька, Весна та інші, які найчастіше створювали педагоги: Патій І.В., Денисюк О.Я., Бенюк О.В., Павлюк Ю.А., Цімох А.В., Лазаришина І.В.,  Левкович С.В., Храпко С.А., Круглик О.П., Станіцька Т.С., Момоток Т.Р., Малютіна О.В., Бернацька Г.Ю., Новосад Т.В.

        Ось така багатогранна діяльність нашого дошкільного навчального закладу проводилася у минулому 2018-2019 навчальному році. Всі проведені заходи висвітлено на сайті Квасилівського ДНЗ http://leleka.rv.ua/ та на сторінці закладу у фейсбуку https://www.facebook.com/Квасилівський-дошкільний-навчальний-заклад-ясла-садок. За виконання особливо важливої роботи – наповнення інформацією веб-сайту  та сторінки у фейсбуку Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) подяка працівникам: вихователю-методисту Семенюк Р.П. та діловоду Федорук Л.В.

             Проблемними у закладі залишаються питання:

·        продовження капітального ремонту приміщення  (утеплення фасаду)

·        необхідний ремонт покриття доріжок на території закладу;

·        потребують ремонту тіньові навіси на ігрових майданчиках;

·        влаштування пожежної сигналізації;

·        необхідний ремонт пральні;

·        необхідний ремонт туалетів у групах № 3,12;

·        є потреба поповнювати дитячі майданчики ігровим обладнанням та облаштовувати на майданчиках і квітниках ігрові композиції;

·        потребує покращення навчально-методичне забезпечення;

·        необхідна ефективніша співпраця всіх педагогів в організації діяльності сайту закладу;

·        роботу з батьками необхідно зорієнтувати на особистість дитини, використовуючи інтерактивні форми та методи роботи;

·        активніше освоювати та впроваджувати у навчально-виховний процес сучасні комп’ютерні технології;

·        активніше брати участь у фахових конкурсах педагогам, які планують підвищувати кваліфікаційні категорії;

·        розбудовувати систему забезпечення якості дошкільної освіти у закладі та підвищення інноваційної компетентності педагогів.