Інноваційні види фізкультурних занять у Квасилівському ЗДО (ясла-садок)

Колектив нашого ЗДО проаналізував усі фактори, які можуть впливати на погіршення здоров'я дітей, а тому поставив перед собою завдання викорінити їх та вдосконалити систему фізкультурно-оздоровчої роботи за допомогою таких інноваційних видів фізкультурних занять:

  • традиційне фізкультурне заняття (комплексне);
  • домінантне заняття (загальнорозвивальні вправи, рухливі ігри, смуга перешкод або ж переважає один з видів основних рухів;
  • сюжетні заняття (за зрозумілими та цікавими для малят сюжетами з казок, оповідань);
  • заняття з використанням елементів коригувальних вправ (для профілактики плоскостопості та постави)
  • заняття з елементами силових вправ (для хлопчиків): лазіння по канату, перенесення м'яча вагою в один кг і т.д.
  • заняття на розвиток гнучкості, пластики, з елементами аеробіки (для дівчаток)
  • заняття на розслаблення на основі психогімнастики;
  • заняття-гра (на основі рухливих ігор);
  • заняття-казка (за сюжетом знайомої казки);
  • лікувально-оздоровчі заняття (, вдихання фітоароматів, з використанням ігор-медитацій, психогімнастики, пальчикової гімнастики)
  • заняття-похід (заняття туризмом у день пішохідного переходу);
  • заняття, побудоване на музично-ритмічних рухах (різноманітні види ходьби та бігу під музичний супровід, з виконанням танцювальних рухів; загальнорозвивальні вправи проводяться у вигляді ритмічної гімнастики; замість рухливої гри - музична гра, таночок);
  • заняття з інтегрованим підходом до вирішення навчальних завдань (заняття з елементами інтеграції з чітким дотриманням його оздоровчої спрямованості);
  • діагностичне (контрольне) заняття (1раз в квартал та в кінці навчального року);

Важливий оздоровлювальний ефект закладений у правильному доборі виду фізкультурних занять на свіжому повітрі. В дошкільному закладі використовуємо різні інноваційні види таких занять:

-         3-4 основні рухи, 2-4 рухливі гри, ходьба та біг, заключна ходьба;

-         3-4 основні рухи, 2-3 гри спортивного характеру (спортивні вправи);

-         3-4 основні рухи, 2-3 рухливі гри за одним сюжетом (рухлива ігрова композиція);

-         10-12 вправ імітаційного характеру, 2-4 хороводні гри;

-         2-3 спортивні гри;

-         5-7 рухливих ігор, об'єднаних ігровим сюжетом;

-         пішохідний перехід.

Тривалість фізкультурних занять на свіжому повітрі така ж сама як і фізкультурних занять у спортивному залі.

Особливу увагу приділяємо сьогодні організації фізкультурно-оздоровчих прогулянок у різні пори року. Такі інноваційні прогулянки проводимо у першій половині дня 1 раз на тиждень у ті дні, коли немає заняття з фізкультури. На таких прогулянках використовуємо різні оздоровчі технології в поєднанні з фізкультурними складовими з метою фізичного розвитку дітей, поліпшення тренованості організму, підвищення його захисних реакцій й опірності до різноманітних вірусів та інфекцій.

Підготувала інструктор з фізкультури Бобрикова М.Ю.