Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування на тему «Викупаємо ляльку Катю перед сном» для дітей раннього віку

Програмові завдання:

розмовне мовлення: вчити дітей говорити фразами та реченнями з 3-5 слів; розвивати діалогічне мовлення на основі програвання знайомої потішки;

словник: називати дії вихователя та дітей в процесі купання (купаю, намочую, намилюю, змиваю, поливаю, витираю); закріпити назви предметів гігієни (мило, губка, ванночка, рушничок, постіль);

звукова культура: розвивати мовне дихання шляхом проспівування голосного звука «и»; вчити промовляти слова у різному темпі (швидко-повільно), чітко вимовляти кожний склад у 2-3 складових словах (мило, губка, водичка, рушничок, ванночка).

Матеріал: потішка «Хлюп-хлюп, водиченько», дидактична лялька, предмети для купання ляльки, ліжечко, постіль, кружечки.

Методичні прийоми: дидактична гра «Викупаємо ляльку Катю перед сном», дидактична гра «Який, яка, яке»?

Хід заняття

Ритуал привітання

Вихователь. - Добрий день, малята. Готові до пригод?

Психогімнастика «Краплинки»

Вихователь показує кульку «Краплинку»

- До нас завітала в гості Краплинка. Як ви думаєте, звідки вона прилетіла? (з хмаринки)

Краплинка. - Привіт, малята!

Діти. - Привіт, Краплинко!

Вихователь. - А тепер уявіть, що ви також краплинки і літаєте в небі на хмаринці. Хмара нас струсила на землю. Ми капаємо: кап-кап-кап, стрибаємо з листочка на квіточку, з квіточки на землю: кап-кап-кап.

Діти виконують рухи відповідно до тексту.

Вихователь. - Ой, скільки багато краплинок - ціле озерце. А тепер ви не краплинки, а маленькі діточки. Давайте сядемо зручненько, бо до нас ще одна гостя прийшла.

До дітей в гості приходить лялька Катя після обіду (брудна)

Вихователь. - Діти, вам подобається лялька-бруднуля? (Не подобається). Чому? (Бо вона брудна і неохайна)

 Вихователь. - Вона збирається спати, але трапилася біда - зникла з її ліжечка чиста біленька постіль. Як ви думаєте, чому постіль зникла? (Бо не хоче, щоб на неї лягала брудна лялька)

-   А я знаю секрет, що потрібно зробити, щоб постіль повернулася в ліжечко. Як ви думаєте, що потрібно зробити ляльці? (Потрібно її покупати)

- Яких дітей любить подушечка та простирадло? (чистеньких)

- Так, адже подушечка, простирадло люблять лише чистеньких дітей.

- У чому купають діток? (Діток купають у ванночці)

- А що наливають у ванночку? (водичку)

- У нас є дві ванночки. Якого вони кольору? (голубого і червоного)

- Яка вода у червоній ванночці? (холодна)

-  Яка вода у голубій ванночці? (тепла)

Вихователь пропонує дітям попробувати воду на дотик пальчиком.

Вихователь. - Діти, як ви думаєте, в якій водичці потрібно купати ляльку Катю? (Ляльку Катю потрібно купати у теплій водичці)

-  У якій ванночці тепла вода? (в голубій) Правильно, вода для купання потрібна тепла, чиста.

-  А що потрібно для купання? Як ви думаєте? (мило, губка, шампунь)

Діти з вихователькою купають ляльку, супроводжуючи рухи словами:

Миєм очки, миєм щічки,

Миєм носик невеличкий.

Хлюп, хлюп, водичко -

Буде в лялі чисте личко.

Умиватися - це діло.

Допоможе в цьому - мило.

Подавайте сюди мило,

Щоб я ручки помилила

Вихователь. - Чим я намилюю ручки? (милом)

-  Яке мило? (Мило біле, пахуче) Намилюємо ручки, робимо пінні рукавички. Намилюємо спинку і животик, а ще ніжки.

Вихователь намилює, а діти спостерігають.

-  А чим будемо мити голівку? (Голівку будемо мити шампунем) Бачите, як піниться шампунь.

-  Яка тепер стала вода у ванночці? (Вода мильна, брудна) А тепер потрібно змити мило і шампунь. Чим будемо змивати мило і шампунь з ляльки Каті? (водою)

Вихователь змиває ляльку теплою водою з глечика.

Хлюп, хлюп водиченько,

Хлюп, хлюп на личенько.

І на ручки і на ніжки

Хлюп, хлюп, хлюп!

Вихователь. - Ось і змили з ляльки мило. Яка тепер стала вода? (Вода брудна) А яка лялька стала? (чиста, мокра)

- Що потрібно зробити, щоб лялька стала сухою? (Ляльку потрібно витерти рушником)

- Що я роблю? (витираю)

- Який рушник? (Рушник мокрий)

Вихователь спонукає дітей до відповідей фразами та повними реченнями. Перепитує по 2-3 дітей.

Поки лялька висихає, діти граються.

Рухлива гра «Зайчик сірий умивається»

Дидактична гра «Який, яка, яке?»

Мета: закріпити назви предметів гігієни, їх властивості.

Підсумок. - Діти, вам сподобалося заняття? Хто до нас приходив? Якою була лялька? А якою вона стала?

- Лялька хоче спати, давайте її заколишемо.

Діти кладуть ляльку у ліжечко, до якого повертається постіль. Співають знайому колискову.

Підготувала і провела вихователь Бідюк В. М.