Опис досвіду роботи з проблеми «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників»

                                                                     Опис досвіду роботи                                                                    вихователя Сенюк Ніни Григорівни з проблеми «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників» адміністрацією Квасилівського ЗДО (ясла-садок)

Педагогічний досвід роботи вихователя Сенюк Н.Г. «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників» є раціоналізаторським і відображає нові шляхи у вирішенні завдань з основ здоров'я (валеології та ОБЖД), форми, методи і прийоми, систему роботи з безпеки життєдіяльності. Досвід роботи є досить актуальним, оскільки створений з метою удосконалення вимог  програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» з розділу «безпека життєдіяльності» та допомагає вихователям ЗДО чітко і повноцінно планувати навчально-виховну роботу з даного розділу з урахуванням сучасних вимог.

Сенюк Н.Г. плідно працювала над своєю індивідуальною темою самоосвіти протягом останніх трьох років. Керівником ЗДО були видані накази:  «Про вивчення, узагальнення і поширення досвіду роботи вихователя Сенюк Н.Г.» та «Про завершення вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду вихователя Сенюк Н.Г.». Методичною службою ЗДО був складений «План вивчення, узагальнення  і  поширення  досвіду  роботи  вихователя  Сенюк  Н. Г.   

За затвердженим планом досвід роботи вихователя Сенюк Н.Г. вивчала творча група у складі:

-         Семенюк Р.Ф., вихователя-методиста, керівника творчої групи;

-         Лисак О.М., завідувача ДНЗ, члена творчої групи;

-         Грухаль М.К., вихователя, керівника садового методичного об'єднання вихователів, члена творчої групи;

-         Шум М.М., вихователя, члена творчої групи, голови профспілкового комітету.

Поглиблена робота над створенням досвіду роботи проводилася послідовно, систематично і рівномірно за добре обміркованим планом протягом трьох років. Зібраний матеріал відображає увесь пройдений шлях, повний процес постановки і розвитку з його позитивами і невдачами. В дошкільному закладі та в групі, де працює вихователь, були створені всі умови для проведення і узагальнення позитивних результатів роботи з досліджуваної проблеми.

Сенюк Н.Г. у своєму досвіді опирається на результати сучасних наукових досліджень, теоретичних ідей, положень і рекомендацій з проблеми, чітко обґрунтовує мету - допомогти педагогічним працівникам у плануванні і проведенні систематичної роботи з безпеки життєдіяльності відповідно до вимог програми «Я у Світі», авторської програми «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільника» та тематики інтегрованих навчально-виховних блоків для дітей всіх вікових груп, розроблених творчою групою вихователів-методистів ЗДО Рівненського району (див. методичний посібник Семенюк Р.Ф. та ін. «Організація і планування навчально-виховної роботи в ДНЗ: сучасні підходи»).

У досвіді роботи Сенюк Н.Г. розкрито інноваційну технологію викладання курсу «Безпека життєдіяльності» в умовах сучасного дошкільного закладу, яка передбачає:

- форми роботи з проблеми формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників;

- методичні рекомендації щодо організації роботи з ОБЖД;

- авторську програму «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільника» та перспективне планування відповідно до неї на навчальний рік для кожної вікової групи;

- систему занять та дидактичних ігор з ОБЖД для всіх вікових груп;

- практичні поради з планування та проведення Тижня безпеки дитини в дошкільному закладі;

- показники життєвої компетентності дошкільників з безпеки життєдіяльності для кожного вікового періоду дошкільників;

- кращі конспекти занять з ОБЖД (чистих та інтегрованих);

- пам'ятки з організації та планування роботи з педагогічними працівниками і батьками з даної проблеми тощо.

Аналіз практичного матеріалу до досвіду роботи свідчить про його актуальність, доступність, раціональність, ефективність, інноваційність, перспективність, науковість і високу результативність на рівні розвитку дітей різних вікових періодів, відповідає сучасним досягненням педагогіки, психології та методики. Досвід сприяє підвищенню якості знань, умінь і практичних навичок дітей з ОБЖД, рівню їх вихованості, досягненню вищих результатів у розвитку дошкільників та виконанні завдань з безпеки життєдіяльності, допомагає долати труднощі, які постають перед педагогами на шляху впровадження нової Програми « Я у Світі».

З практичними порадами для педагогів ЗДО у вирішенні завдань Базового компонента дошкільної освіти, програми «Я у Світі» з розділу «безпека життєдіяльності» вихователь Сенюк Н.Г. неодноразово виступала на засіданнях садового методичного об'єднання вихователів, педагогічних радах, проводила консультації, майстер-класи, організовувала творчу групу з проблеми для молодих вихователів.

У своїй роботі вихователь Сенюк Н.Г. опирається на вимоги БКДО як обовязковий мінімум розвитку дітей на кінець дошкільного віку. На садовому методичному об'єднанні провела творчий звіт з проблеми самоосвіти «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників».  

Досвід роботи Сенюк Н.Г. вивчений творчою групою  та схвалений методичним об'єднанням вихователів Квасилівського ЗДО (ясла-садок) (протокол №__ від _____), представлений на районному методичному об'єднанні вихователів з проблеми «Фізичний розвиток та оздоровлення дошкільників».

Досвід роботи є актуальним і результативним, досить простим у використанні і не вимагає значних додаткових матеріальних затрат і часу, а тому рекомендований творчою групою та методичним об'єднанням вихователів ЗДО для подальшого поширення і творчого використання як педагогічними працівниками свого закладу, дошкільних закладів Рівненського району, де створені всі необхідні умови для його впровадження, так і для інших дошкільних закладів області, України, а також для вчителів початкових класів та батьків через різні форми методичної роботи: курси підвищення кваліфікації, семінари, семінари-практикуми, майстер-класи, педагогічні читання, школу педмайстерності, школу передового педагогічного досвіду, методичні об'єднання, опорний дошкільний заклад, наставництво тощо.

Для зручності у користуванні, подальшого використання та поширення досвід роботи упорядкований на електронних носіях та узагальнений в методичному посібнику «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників», який знаходиться в методичному кабінеті Квасилівського ЗДО (ясла-садок). Методичний посібник був представлений на засідання методичної ради  відділу освіти Рівненської райдержадміністрації та схвалений з метою подальшого поширення в інших дошкільних закладах.

Завідувач:__________________ Лисак О.М.