Картка ППД з проблеми «Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування дошкільників»

Картка педагогічного досвіду

Тема  «Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування  дошкільників»

Адреса досвіду:     смт. Квасилів

                                Рівненської області

                                Рівненського району

                                вул. Молодіжна, 26

Автор досвіду:      Яремчук Валентина Василівна

Рік народження:  1959

Посада:    вихователь Квасилівського ЗДО (ясла-садок)

Педагогічний стаж: 37 років

Категорія:  вища            

                                        Анотація досвіду

Педагогічний досвід роботи вихователя Яремчук В.В. «Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування  дошкільників» є раціоналізаторським і відображає інноваційні підходи у вирішенні завдань мовленнєвого розвитку дошкільників, формування їх комунікативно-мовленнєвої компетентності. Досвід роботи є актуальним, оскільки створений з метою удосконалення вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» з освітньої лінії «Мовлення дитини» та допомагає на практиці чітко і повноцінно планувати заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування з урахуванням сучасних вимог та принципу інтеграції в освітньому процесі ЗДО, забезпечуючи наступність у роботі вихователів та вчителів Нової української школи з даного розділу.

Яремчук В.В. у своєму досвіді опирається на результати сучасних наукових досліджень, теоретичних ідей, положень і рекомендацій з проблеми формування комунікативної компетентності дошкільників, чітко ставить мету - допомогти педагогічним працівникам у плануванні і проведенні систематичної роботи з мовленнєвого розвитку відповідно до програми «Я у Світі», тематики щотижневих інтегрованих навчально-виховних блоків.

В досвіді роботи

  • Висвітлені загальні методичні настанови щодо мовленнєвого розвитку дошкільників, про які має знати вихователь ЗДО.
  • Розкриваються основні методичні аспекти проведення занять з мовленнєвого спілкування, в тому числі спеціальних занять з розвитку мови та занять інтегрованого типу.
  • Висвітлюється роль комунікативної гри як ефективного засобу виховання культури спілкування дошкільників.
  • Проведений короткий опис методики навчання зв'язного мовлення дошкільників, зокрема, методики проведення бесід, описової розповіді, творчої розповіді, складання казки за власним сюжетом тощо.
  • Розкриваються сучасні прийоми розвитку зв'язного мовлення дошкільників (мнемотехніка, логіко-синтаксична схема, тактильні картки, друдли, ТРВЗ, коректурні таблиці, моделювання казки) та сучасні прийоми навчання дошкільників творчого розповідання.
  • Пропагується широке впровадження інтерактивних методів в освітній роботі та їх переваги в досягненні основної мети дошкільної освіти - високої результативності у засвоєнні знань і формуванні вмінь дошкільників, їх комунікативно-мовленнєвої компетенції.
  • Розкриваються практичні поради вихователям і батькам щодо мовленнєвого розвитку дошкільнят: методичні рекомендації, порадники, пам'ятки, консультації, конспекти занять тощо.

Аналіз практичного матеріалу до досвіду роботи свідчить про його доступність, раціональність, ефективність, інноваційність, високу результативність на рівні мовленнєвого розвитку дітей різних вікових категорій. Досвід роботи є актуальним для вихователів ЗДО. Він досить простий у використанні і не вимагає значних додаткових матеріальних затрат і часу.

Досвід роботи Яремчук В.В. вивчений творчою групою  та схвалений методичним об'єднанням вихователів Квасилівського ЗДО (ясла-садок).  Для зручності у користуванні, подальшого використання та поширення досвід роботи узагальнений в методичному посібнику «Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування  дошкільників».