Педагогічні читання до 100-річчя від дня народження. Добірка казок Василя Сухомлинського для реалізації завдань морально-духовного виховання дітей

Ефективність використання казкотерапії вимагає повсякденного спілкування вихователів з дітьми, використання змісту казок із застосуванням таких методів роботи, як: читання, розповідання, бесіди за змістом казок; малювання, ліплення, ручна праця за змістом казок; дидактичні ігри за сюжетами казок; нетрадиційні методи роботи з казкою: входження в героя казки, казка навпаки, перенесення героїв знайомих казок у нові обставини, зміна ситуацій у казці та інші.

Для реалізації завдань морально-духовного виховання дошкільників зроблено добірку казок Василя Сухомлинського з виділенням їх моральної цінності та виховної мети.

Казкові

твори

Моральні

норми

«Зайчик і місяць»

Дбайливе ставлення до тварин, чуйність, вдячність, небайдужість до чужої біди.

«Куди поспішали мурашки»

Товариськість, бажання допомагати один одному, турботливість.

«Їжачок»

Працьовитість, подільчивість, товариськість.

«Як білочка дятла врятувала»

Любов до мешканців природи, бажання піклуватися про них, чуйність, взаємодопомога, співчуття, жалість, товариськість, вдячність.

«Зайчик і горобина»

Взаємодопомога, товариськість.

«Весняний вітер»

Турботливе ставлення до природи, вміння помічати і оберігати її красу.

«Лисиччині ліхтарики»

Співчуття, турбота про інших, небайдужість.

«Одне-єдине в світі макове зернятко»

Вміння цінувати дружбу.

«Флейта і вітер»

Скромність, вміння цінувати свою працю і працю інших, душевність, доброта.

«Лисиця й миша»

Сміливість, винахідливість, рішучість.

«Хай будуть соловей і жук»

Мудрість, повага до оточуючих.


Казки В.О. Сухомлинського, направлені на морально-етичне виховання дошкільників

              Назва твору

                    Виховна мета

«Крилата квітка»

 Виховання радісного відчуття від спілкування з оточуючими.

«Павучок-повзунець і Мурашка»

Виховання вміння розпізнавати реальні наміри в діях оточуючих.

«Куди поспішали мурашки»

Виховання товариськості, бажання допомагати один одному, турботливості.

«Вовк і Зайчата»

Виховання турботливого ставлення до літніх людей; навичок обережності.

«Як Білочка Дятла врятувала»

Виховання вміння співчувати чужій біді, допомагати в скрутну хвилину.

«Їжачок і Світлячок»

Виховання вміння думати не тільки про себе, а й про інших.

«Фіалка і Бджілка»

Виховання відчуття радості від дружніх відносин, вміння застерігати від біди.

 

«Журавель і Папуга»

Виховання любові до Батьківщини, бажання долати перешкоди заради повернення на рідну землю.

«Мурашка-мандрівниця»

Виховання бажання засуджувати лінь, осіб, що хочуть існувати за рахунок інших.

«Лисиччук-першокласник»

Виховування правдивості, чесності, вміння виправляти свої помилки.

«Ґавеня і Соловей»

Виховання  любові до мами, вміння співчувати, надавати  посильну допомогу тим, хто потребує допомоги.

«Орач і Кріт»

 

Виховання відчуття різниці між колективним характером праці людей і особистісним у тварин.

«Одинока вербичка»

Виховання вміння самокритично ставитись перш за все до себе, тактовно поводитись з іншими.

«Що сталося з моїми дітками»

Виховання любові до мами, розуміння того, що мама любить своє дитя таким, яким би воно не було.

«Як Півник ночував на яблуні»

Виховання слухняності, Вміння виправляти свої помилки.

«Рибка й Жаба»

Виховання щирих, доброзичливих відносин між друзями, розуміння того, що заздрість до добра не доводить.

«Метелик і вогонь»

Виховувати відчуття міри, надмірна  допитливість може призвести до біди.

«Білка й Сойка»

Виховання бажання засуджувати погані вчинки, на які завжди чекає покарання.

«Білка й Добра Людина»

Виховання любові до природи, бажання оберігати її красу та мешканців, не зловживати їх довірою.


Використані джерела http://dnz24k.klasna.com/uk/site/skarbnichka-dosvidu.html