Педагогічна рада на тему «Збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дошкільників»

Форма проведення - ділова гра «Фізкультурно-оздоровчий марафон»

МЕТА: підвищити компетентність педагогів в питаннях організації фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти.

Завдання:

1. Вдосконалювати форми фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками .

2. Використовувати методи активації професійного інтересу та творчого потенціалу педагогічних працівників.

3. Підвищити мотивацію до професійної діяльності.

4. Сформувати вміння співпрацювати у групах, діяти спільно, узгоджувати свої дії та відповіді з колегами.

Матеріал: столи, олівці, ручки, папір, мультимедійне оснащення, презентації.

Хід ділової гри

Вступ.

Ведуча. - Добрий день, шановні колеги ! Ми раді вітати вас на діловій грі, яку ми проведемо у формі фізкультурно-оздоровчого марафону «Збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільників».  

Пропонуємо об'єднатися у дві команди, а для цього оберіть собі один із атрибутів.

Придумайте назву команди та гасло. (2хв)

Розминка  «Закінчи прислів'я про здоров'я" (2 хв)

Командам по черзі пропонується доповнити прислів'я.

-  У  здоровому тілі ... (здоровий дух).

- Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш ... (довгий вік на землі).

- Як нема сили, то ... (світ не милий).

- Люди часто хворіють, бо ... (берегтися не вміють).

-  Здоров′я маємо, не дбаємо  ...(а втративши, плачемо).

-  Бережи одяг доки новий, а здоров'я  . . . (доки молодий).

Молодці! Сьогодні ми з вами не тільки добре попрацюємо, а й пограємо, адже людина не може перебувати в постійній напрузі. Тому налаштуйтеся на веселий лад, розслабтеся, отримуйте задоволення від гри.

Основна частина. 

Розпочинаємо наш марафон.

Пояснення правил гри. У кожного гравця є свій протокол для фіксації відповідей. У кінці кожної дистанції учасники звіряють свої результати з правильними відповідями.

Дистанція № 1. Забіг на 100 м

Тестування учасників (5 хв)

1. Фізичне здоров'я - це ...

а) рівень морфологічного розвитку (відсутність аномалій і відхилень в анатомічній будові тіла, нормальне функціонування всіх органів та систем організму);

б) високий рівень фізичної підготовленості;

в) збалансованість психічних станів, уміння керувати власною поведінкою;

г) усвідомлення власних бажань, інтересів, врівноважене, толерантне спілкування.

2. До показників психічного здоров'я відносять:

а) рівень розвитку психічних процесів;

б) здатність стримувати емоції при будь-яких змінах у середовищі;

в) рівень розвитку емоційної сфери, збалансованість психічних станів;

г) здатність ставити власні інтереси на перший план.

3.  Передумовою психічного здоров'я дитини є задоволення її базових потреб:

а) в безпеці;

б) в грі;

в) в любові;

г) в самостійності.

4. Які симптоми у ставленні дитини до себе можуть бути ознаками порушення психічного здоров'я?

а) обожнює себе;

б) поважає себе;

в) недооцінює себе та свої здібності;

г) перебільшує свої здібності;

ґ) не визнає своїх недоліків;

д) усвідомлює свою здатність подолати більшість складних ситуацій, що виникають у житті;

е) негативно сприймає інших дітей і світ у цілому.

5. Ознаками психічного нездоров'я дитини у ставленні до інших людей (дітей зокрема) можуть бути:

а) поводиться напружено у присутності інших дітей;

б) любить інших дітей і довіряє їм, прагне спілкування з ними;

в) постійно прагне до приниження інших, невмотивовано грубо поводиться з іншими дітьми, проявляє злостивість, підступність;

г) може враховувати інтереси інших дітей, вважає себе частиною групи;

д) нездатність відчувати душевний біль інших - проявляє егоїзм, заздрощі, гордощі, зловтіху;

е) не відчуває відповідальності за доручену справу.

6. Спроможність дитини справлятися із викликами життя - є ознакою психічного благополуччя дитини, і виявляється у тому, що:

а) дитина намагається розв'язати проблему, зіткнувшись із нею;

б) перекладає відповідальність на інших;

в) може самостійно приймати рішення;

г) залюбки докладає зусилля для успіху справи, якою займається.

Дистанція №2  Забіг на 300 м

Тестування учасників (5 хв)

1. Назвіть основні принципи загартовування. (Постійно, послідовно, поступово, диференційовано)

2. Назвіть основні рухи. (Ходьба, біг, стрибки, повзання, підлізання, лазіння, кочення, рівновага, кидання, ловіння, метання.)

3. Коли проводяться фізкультурні комплекси під час прогулянки, як на це впливає пора року? (В літню пору - на початку прогулянки, взимку - в кінці прогулянки).

4. З якого віку проводяться піші переходи за межі дошкільного закладу?

(З молодшого дошкільного віку)

5. Яка тривалість переходу в один бік від дошкільного закладу до місця кінцевої зупинки? (4-й рік життя -15-20 хв, 5-й рік життя - 20-25 хв., 6-й рік життя  - 25-30хв)

Ведуча. Наш заклад цьогоріч бере участь у Всеукраїнському огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання в закладах дошкільної освіти України. Відбувся І етап (районний), який ми виграли. Чекаємо на подальші результати ІІ етапу конкурсу (регіонального), які мають бути оголошені у лютому-квітні. Результати ІІІ етапу (всеукраїнського) будуть підведені у травні-червні.

У конкурсних матеріалах було розкрито інноваційні технології, інноваційні підходи, авторські програми з організації фізичного виховання та оздоровлення дошкільників у Квасилівському ЗДО (ясла-садок). Серед них відмічені:

  • Технологія фізичного виховання дошкільників засобами гри О. Богініч;
  • Технологія фізичного виховання дошкільників М. Єфименка (Театр фізичного виховання);
  • Впровадження здоров'язбережувальних технологій (фітбол-гімнастика, дитячий фітнес, чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика, пластик-шоу М. Єфименка, гімнастика пробудження М. Єфименка та ін.);
  • Впровадження оздоровчої технології « Бережи здоров'я змалку» Л. Калуської;
  • Технологія інтеграції валеологічних знань в систему освітньої роботи з дошкільниками «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Л. Лохвицької;
  • Впровадження системи фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку Е. Вільчковського;
  • Впровадження інклюзивних підходів у корекційне фізичне виховання дошкільників з порушеннями ОРА (М. Єфименко);
  • Впровадження системи роботи з дітьми з ООП в умовах Квасилівського закладу дошкільної освіти загального розвитку: авторський підхід;
  • Валеологізація освітнього процесу (за авторськими програмами Сенюк Н.Г.);
  • Інноваційні підходи до планування занять з фізкультури у відповідності до інтегрованих щотижневих НВБ: авторський підхід;
  • Інноваційні підходи до планування та проведення щорічних Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності;
  • Інноваційна технологія оцінювання фізичної підготовленості дошкільників: авторський підхід;
  • Впровадження комплексної програми фізкультурно-оздоровчої та лікувально-профілактичної роботи в режимі дня для дітей усіх вікових груп: авторський підхід та ін.

Сьогодні пропонуємо вашій увазі ще одну з перспективних оздоровчих технологій - «Су-джок-терапія у лікувально-профілактичній роботі з дошкільниками». Запрошуємо до проведення практичного міні-тренінгу з педагогами старшу медичну сестру Ковтун Л.М.

Практичний міні-тренінг для педагогічних працівників «Використання су-джок-терапії у лікувально-профілактичній роботі з дітьми дошкільного віку»  (15 хв) 

Дистанція № 3. Забіг на 500 м

Тестування учасників (3 хв)

1. До якої групи методів та прийомів належать: показ, наслідування, зорові орієнтири, фотографії, малюнки, схеми.

а) фізичні;

б) наочні;

в) дидактичні.

2. Основною формою оптимізації рухового режиму є ...

а) рухлива гра;

б) ранкова гімнастика;

в) фізкультурні заняття;

г) фізкультхвилинка;

д) ранкова прогулянка;

є) гімнастика після денного сну.

3. Тривалість проведення заняття з фізкультури на свіжому повітрі в І молодшій, ІІ молодшій, середній та старшій групах? (15 хв.,15-20 хв, 20-25 хв, 25-30хв)

4. Назвіть форми активного відпочинку дошкільників (фізкультурні свята, розваги, дні здоров'я).

5. Назвіть форми оптимізації рухової активності у повсякденному житті (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, рухливі ігри, фізкультурні комплекси на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу, фізкультурні свята та розваги, самостійна рухова діяльність, дні й тижні здоров'я, індивідуальні робота з фізичного виховання).

6. Назвіть малі форми активного відпочинку дітей під час організованої навчально-пізнавальної діяльності (фізкультхвилинки, фізкультпаузи/динамічні перерви).  

7. У яких вікових групах проводяться фізкультхвилинки?

а) в молодшій групі

б) в середній групі

в) у старшій групі

Ведуча. Необхідною умовою збереження і зміцнення усіх складників здоров'я є застосування в освітньому процесі науково вивірених, експериментально апробованих інноваційних освітніх методик і технологій здоров'язбережувального спрямування. Особливо актуально в контексті впровадження концепції «Нової української школи» звучить  презентація та інформаційне повідомлення з проблеми «Формування сучасного освітнього середовища в ЗДО». Запрошуємо до слова завідувача Лисак О.М. (Виступ-презентація додається)

Дистанція № 4 Забіг на 1000 м

Потрібно розв'язати педагогічні ситуації:

Педагогічна ситуація №1. Як бути вихователю з дітьми, які пізно заснули:

а) підняти їх разом з усіма;

б) підняти їх пізніше;

в) діяти в інтересах дитини, здійснюючи індивідуально-орієнтований підхід.

Педагогічна ситуація №2. У відповідності до розпорядку дня пора починати заняття, а група дітей із захопленням будує міст. Як повинен вчинити вихователь?

а) затримати початок заняття;

б) перервати конструктивно-будівельну гру;

в) переключити увагу дітей на заняття, використовуючи прийом новизни, зацікавлення (дати завершити гру після заняття).

Педагогічна ситуація №3. На будь-яку пропозицію вихователя  долучитися до певного виду діяльності, дитина відповідає: «Я не вмію». Які дії вихователя будуть доцільними у цій ситуації?

а) змусити виконувати вказівки вихователя;

б) створити «ситуацію успіху», за якої дитина сама захоче взяти участь;

в) присоромити за впертість;

г) звернутися за консультацією до психолога.

Педагогічна ситуація №4. Діти, пов'язані дружбою, часто просять вихователя призначати їх на чергування разом. Дії вихователя:

а) треба завжди задовольняти їх прохання;

б) дотримуватися принципу «вихователю краще знати»;

в) призначати малоініціативних дітей з більш активними;

г) діяти за правилами, прийнятими в групі;

ґ) орієнтуватись по ситуації.

Фізкультхвилинка «Весела мульт-зарядка» (2хв) 

Дистанція № 5 «Увага! Гра»

Дайте відповідь на запитання (5хв)

1. Навчання дошкільнят спортивних ігор починається з ...

а) змагань між окремими дітьми;

б) запитань до дітей;

в) роздачі посібників;

г) розучування окремих елементів техніки гри.

2. Яка кількість рухливих ігор планується та проводиться протягом дня? (мінімум 5-6, а  у теплий сезон 6-7)

3. Назвіть види ігор, які використовуються на фізкультурних заняттях (рухливі ігри, ігри-естафети, спортивні ігри та вправи).

4. Вихователь пояснює зміст і правила гри дітям молодшого дошкільного віку:

а) в процесі гри;

б) до початку гри;

в) по частинах.

5. Інтерес до гри в старшому дошкільному віці підтримується за допомогою

а) показу іграшки;

б) використання обладнання та атрибутів;

в) емоційності вихователя.

6. Уміння узгоджувати рухи різних частин тіла - це:

а) кооперація;

б) координація;

в) корпорація.

Ведуча. Усім дякуємо за старання.

Пропонуємо вам інформаційне повідомлення «Підвищення якості фізкультурно-оздоровчої роботи шляхом впровадження в освітній простір найефективніших методів і прийомів зміцнення здоров'я дошкільників». Запрошуємо до слова старшу медичну сестру Ковтун Л.М. (Виступ-повідомлення додається)

Ведуча. На закінчення нашого семінару пропоную вам виконати вправу.

Інтерактивна вправа «Я працюю над своїм здоров'ям» (методика В.Базарного)

Мета: діагностувати ставлення педагогів до власного здоров'я та їх знань і професійної компетентності з використання різних засобів та методів збереження та зміцнення власного фізичного та психічного здоров'я, здоров'я оточуючих.

Інструкція: Дайте відповіді на запитання «так» або «ні».

Запитання:

1.     Я щодня роблю ранкову гімнастику.

2.     Я щодня виходжу на вечірню прогулянку.

3.     Я із задоволенням відвідую басейн.

4.     Я роблю для себе розвантажувальні дні.

5.     У мене відсутні шкідливі звички.

6.     Я дотримуюся режиму дня.

7.     Я правильно харчуюся.

8.     Я емоційно урівноважена та спокійна.

9.     Я маю силу волі втілювати задумане, доводити справу до кінця.

10.   Я загартовуюсь.

11.  Я прихильник нетрадиційних методів оздоровлення і роблю це із задоволенням.

Ведуча. Щоб бути здоровим, потрібно оволодіти мистецтвом його збереження і зміцнення. Цьому мистецтву повинно приділятися якомога більше уваги в дошкільному закладі.

Заключна частина

Ведуча. Шановні учасники! Підрахуйте, будь ласка, загальну суму балів, отриману впродовж усієї дистанції. Ви кожен тепер знаєте свій результат і можете зробити для себе відповідні висновки.

Вітаємо усіх учасників нашого фізкультурно-оздоровчого марафону, оскільки ви успішно подолали усю дистанцію! Обидві команди змагалися достойно і за це отримують кубок переможців.

(На екран виводиться зображення кубка, а малі кубки вручаються капітанам).