Конспект заняття з ОБЖД для середньої групи на тему "Дитина вдома. Місце для ігор вдома: гострі, колючі, ріжучі предмети, електроприлади, газ, ліки"

Програмові завдання: створити  умови для сприйняття дітьми правил безпечної поведінки вдома з різними предметами (гострі, колючі, ріжучі предмети, електроприлади, газ, ліки); формувати уявлення про те, як поводитися з речовинами та предметами, що колють або ріжуть.  Розширити уявлення про використання електричного струму в побуті, його значення; вчити застосовувати життєвий досвід. Формувати розуміння наслідків необачної поведінки під час ігор, усвідомлення того, що небезпека прихована не в самих предметах, а в невмілому користуванні ними.

     Розвивати пам'ять, мислення, мову. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Матеріал: набір предметних картинок із зображенням електроприладів; набір предметів безпечних -  небезпечних;  аптечка з ліками; дидактична гра «Не помились», дидактична гра «Хто вчинить правильно?».

Хід заняття

Вихователь. - Діти, я розповім вам історію, яка трапилася з маленькими козенятами. Хочете послухати? Тоді всідайтеся зручненько.

- Якось мама коза залишила своїх малят  вдома, а сама мерщій до крамниці за харчами. Але своїм дітям наказала:

-         Що ж, маленькі Козенята,

         Йду я за харчами.

         Ви ж глядіть,

        Замкніть дверцята

        І тихесенько сидіть!

Козенята. - Ура! Свобода! Будемо займатися цікавими справами! Хто чим захоче!

Вихователь.  -  Одне козенятко набрало води в чайник та поставило його на газову плиту гріти. Далі козенята засперечалися, хто буде нарізати хліб і готувати бутерброди. Кожен з них намагався перекричати одне одного: «Я буду різати хліб!», «Ні, це буду робити я!», - перекрикував інший. І раптом одне козенятко зойкнуло! Порізав лапку. У цей час закипів чайник і двоє веселих малюків підбігли до плити, щоб його забрати. Троє козеняток увімкнули в розетку праску і весело їздили нею по килимку. Коли праска нагрілася, килимок почав плавитись і диміти. А сама маленька кізонька дістала з полиці аптечку і вирішила рятувати своїх братиків. Вона старанно розкладала пігулки на рівні частини.

Але на добрий час повернулася мама. «Ой, лишенько, що тут сталося! Самій мені не справитись!»

- Діти, як вчинили козенята? Що вони робили не так? ( міркування дітей)

- Давайте, діти, допоможемо козі навчити малят правильно поводитись, коли дорослих немає вдома. Згода?

- Яких помилок припустили козенята? (відповіді дітей)

-  Чому козенятко порізало ніжку?

(Діти відповідають, вихователь слідкує за їхньою думкою, пропонує всім долучатися до вирішення проблемних запитань)

- Чим їздили по килимку? До чого це призвело? Що могло трапитися, якби на  той час не прийшла мама? Хто вирішив рятувати братиків?

Вихователь. - Предмети, якими можна вколотися, порізатися, мають лежати в кухонній шухляді або в коробці. Скажіть, будь ласка, для чого потрібна голка ( ніж, ножиці)? Де вони зберігаються у вас вдома? ( відповіді дітей). Отже, ви знаєте, що вони дуже необхідні вдома, але брати їх без дозволу дорослих не можна, щоб не трапилося лихо, як з козенятами.

                               Дидактична гра «Не помились!»

На столах картки із зображенням різних предметів ( безпечних і небезпечних, гострих, колючих, ріжучих). Вихователь пропонує розглянути їх і розкласти правильно у дві кольорових торбинки: до зеленої  скласти картки із зображенням безпечних предметів, до червоної - небезпечних, пояснити свій вибір.

                                          Фізкультхвилинка

Козенята рано-вранці

Роблять вправи на галявці,

Випрямляють свої ніжки,

Усміхаються всім трішки.

Вправо - вліво повертають,

І капусточку шукають.

Нахиляються низенько,

І смакують всі дружненько.

Між дерев ми всі йдемо

І назад потрапимо.

Вихователь. -  Діти, зверніть увагу на предмети, які стоять у мене на столі (праска, міксер, електрочайник).  Які з цих предметів ви впізнали? Всі ці предмети називають електричними, бо вони працюють від електричного струму.

- Які ще електричні предмети побуту є у вас вдома? ( відповіді дітей).

-  Для чого вони?

-  Де живе електричний струм? (у розетці, вимикачі, лампочці)

Вірш                              Струм електричний, звісно,

                                       Творить такі дива,

                                       Та треба пам'ятати,

                                       Що жартів з ним нема.

                                      Бо струм той електричний

                                       Живе усе вбива.

                                       Не можна без дорослих

                                    Ці прилади вмикать,

                                     Біля розеток гратись

                                     І щось у них вставлять.

Вихователь. -  Діти, ви послухали уважно вірш. Про що цей вірш? Які дуже серйозні правила  для себе ви запам'ятали? (відповіді дітей)

Вихователь. - Молодці, діти. Електричний струм, електроприлади  дуже допомагають людям, але вони й дуже небезпечні, коли з ними неправильно поводитися. Електричний струм надзвичайно сильний, хоча його і не можна побачити. Тож електричні прилади можна вмикати лише з дозволу та в присутності дорослих.

                                  Дидактична гра «Так - не так?»

- Мама прасує білизну. (так) Чому ви так думаєте?

- Маленький син бавиться з м'ячем біля гарячої праски. (ні) Чому?

- Бабуся в'яже шапочку, онука сидить поряд і допомагає розкручувати моток з нитками. ( так ) Чому?

- Тато разом із сином майструють годівницю. Хлопчик без дозволу взяв цвях і молоток. (ні)  Чому?

Загадка

Сидять у коробці

Укупочці хлопці.

Хто хоче світити -

Готові служити.

Не чіпайте, діти,

Їх на забавки,

Бо можна згоріти.

Що це?... (сірники)

Вихователь. - Чим засвічують газ у плиті?

                     - Якої шкоди може завдати газ?

                     - Чи можуть люди прожити без нього?

      Діти обговорюють різні ситуації, що трапляються при невмілому і неправильному використанні газу.

     Газ - це їдуча речовина.

     Запам'ятай і добре знай,

     Газ ніколи не чіпай,

     А трапляється біда - «104» викликай!

                Дидактична гра «Хто правильно вчинить?»

Вихователь пропонує дітям правильно викликати  екстремальну службу в разі потреби. Зачитує різні проблемні ситуації. Пропонує дітям пояснити свій вибір.

«101» - виклик пожежної служби;

«102» - служба міліції;

«103» - виклик швидкої допомоги;

«104» - виклик газової служби.

Вихователь. - Діти, подивіться, ведмедик Мишко приніс аж у трьох баночках якісь пігулки (висипає  пігулки червоного, синього, жовтого кольору). Це різні смачні вітаміни  - ліки. Їх можна їсти, каже Мишко, хто скільки захоче. Я думаю, що щось тут не те, і Мишко вчинив дуже неправильно. А що з цього приводу думають діти, послухай ведмедику.

-  Скажіть,будь ласка, для чого потрібні ліки? Де вони зберігаються у вас вдома? Коли можна брати ліки, а коли не слід? Що може трапитися, коли з'їсти надміру вітамінів чи гратися іншими ліками?

 -  Що не слід брати до гри? (міркування дітей)

Вихователь. Якщо таблетки ви з'їсте, як цукерки,

                    Небезпечно це - можна навіть вмерти.

                    Пам'ятайте, діти, ліки - не для дитячої гри.

Підсумок.

- Діти, сьогодні ми з вами провели свій час з користю і дізнались багато нового: як правильно поводитись із гострими, ріжучими  та колючими предметами, електроприладами, газом, ліками.

Але, якщо з тобою трапилась біда,

Не бійся - допомогу жди!

І пам'ятай, що виїдуть відразу

Міліція, пожежники і лікарі,

І майстер служби газу.