Інтегроване заняття для середньої групи на тему «Моя безпека»

Програмові завдання:

безпека життєдіяльності: розширювати знання дітей про безпечні-небезпечні предмети для ігор, безпечну і небезпечну поведінку в природному, предметному і соціальному довкіллі; навчати елементарних правил безпечної поведінки у різних життєвих обставинах;

мовленнєве спілкування, елементи грамоти: удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання повними і поширеними реченнями, вживаючи сполучник для того, щоб; залучати до мовленнєвої активності під час бесіди; збагачувати лексичний запас словами-назвами, словами-ознаками, словами-діями у відповідності до запропонованої теми; вправляти у визначенні місця заданого звука у слові, умінні добирати слова-рими; удосконалювати фонематичний слух, інтонаційну виразність, слухову увагу, мовне дихання;

художньо-продуктивна діяльність: навчати способів роботи з папером, умінню викладати (конструювати) за зразком чи вказівкою вихователя; вчити розв’язувати прості логічні завдання, впорядковуючи предмети (смужки) за величиною та кольором.

Розвивати активне мовлення та логічне мислення. Виховувати бережливе відношення до свого здоровя, бажання дотримуватися правил безпеки.

Хід заняття

Організаційний момент. Пальчикова гімнастика

Вітання.             Дзвінок дзвенить - дзень-дзелень.

Вже білий день, вже білий день.

Дзвіночок дзвонить - бом, бом, бом.

Добридень вам, добридень нам!

Вихователь.      У пишнім вбранні,

Окулярах великих.

На гілці у лісі

Премудра сова.

Дитина.   Стрепенула крилами

Пані лісова.

На урок скликала

Мешканців вона.

Дзвонить дзвінок.

Вихователь. – Хто слухав пані лісову?

Дитина.   Слухали професорку,

Притаївши дух,

І маленькі мешканці,

Й поле, ліс і луг.

Вихователь. – Про що слухали?

Дитина. Як у дома треба жити,

              З технікою як дружити,

               Й ігри як безпечно грати,

               Безлад вчасно прибирати.

Вихователь. – Хто прийшов на урок?

Дитина.    Ось звірятка на урок прийшли,

Разом із собою іграшки принесли.

Мають іграшок багато -

На поляні не пройти.

Вихователь. -Треба вам ці іграшки у сімейки віднести та лад навести, а то навіть сонечко від безладу за хмарку заховалося.

Дидактична гра  «Сімейки іграшок» (сортування)

Вихователь. – Як називається ця сімейка?

Діти.Іграшки: ляльки, м’які іграшки, іграшки для конструювання, іграшковий транспорт, музичні іграшки.

                        Мовленнєва гра «Що для чого?»

Вихователь.Іграшкова машинка потрібна для того, щоб гратися. А лялька для чого потрібна? (для того, щоб одягати, возити, вкладати спати, годувати) і т.д.

 Вихователь спонукає дітей до складання повних речень зі сполучником для того, щоб

Гра на розвиток слуху

Вихователь.    Ведмежатко в нас гарненьке

І пухнасте й веселеньке.

Швидше очі закривай –

Хто гукає відгадай?

Діти відгадують, хто їх погукав, та сідають на місця.

Вихователь. - А тепер чудові хлопчики й дівчатка допоможемо Сові звіряток научати, і в гру «Застережливі віршики» спробуємо пограти. Пограємо?

·          Не вчепись, мала лиско Параско, не торкай гарячу… (праску)

-         Який перший звук у слові праска?

·        Швець їжак взуття вам шиє вміло, в нього гостре (шило);

-         Який перший звук у слові шило? Який останній звук у слові шило?

·        Пальця заєць врізать може, як візьме у руки (ножик),

-         Який перший (останній) звук у слові ножик?

Вихователь. – Давайте промовимо для зайчика повчальні слова:

-         Не бери, зайче, ніж, руку ножиком не… (вріж)

Діти промовляють по одному, потім хором.

-         Дім спалили малюки, бо чіпали… (сірники).

Вихователь. – А хто із звірят сірниками грався?

Дитина. Знайшли сірники

Пустотливі білчата,

Вогонь вони стали

В дуплі розкладали.

Трухляве дупло

Спалахнуло у мить -

І дуб загорівся,

І ліс вже горить.

Вихователь. – Діти, що робити, коли виникла пожежа? (Викликати пожежників)

– Який номер телефону треба набрати? (101)

– Якими повинні бути пожежники? (Пожежники повинні бути сміливі, сильні, спритні).

Вихователь. – Давайте і ми покажемо свою спритність та із пазлів  складемо пожежну машину.

Гра «Склади пазли»

Стук у двері. Заходить дівчинка Даринка з мішечком у руці.

Даринка. - Добрий день! Я дівчинка Даринка у гості прийшла

                                       Й для вас іграшки в дарунок принесла.

Вихователь. – Цікаво, правда, діти! Розглянемо іграшки?

Діти. - Та хіба це іграшки? Це ж небезпечні предмети.

Дидактична гра «Розкладіть по мірі небезпеки»

Діти сортують ріжучі, колючі, лікуючі, миючі предмети.

Мовна гра «Що для чого потрібно

Вихователь. - Давайте розкажемо Даринці, для чого потрібні ножниці, голка, шило і т.д.

Відповіді дітей.

Вихователь. – Ці небезпечні предмети у кошик збиремо і дорослим віддамо. А ти, Даринко, краще пограй з дітками у цікаву і безпечну гру.

Рухлива гра «Ведмідь і діти»

Вихователь. – Даринко, зачекай про безпечну і небезпечну поведінку своїм друзям у малюнках передай.

Дидактична гра «Безпечно – небезпечно»

Дзвенить дзвінок

Дитина

Сова запрошує на лісову галявину усіх малят

І дякує за науку для звірят.

На лісовій галявині

Так добре всім звірятам,

Де можна гратись,

Бігати, гуляти.

Але про безпеку

Не можна забувати.

Вихователь. - Нагадаємо ще раз звірятам.

Дидактична гра «Так, чи ні

Діти дають відповіді на провокуючі запитання вихователя, що стосуються їх безпеки.

Вихователь. – Я впевнена була, що ви допоможете Сові навчити звірят. Сонечко навіть усміхнулось. Воно хоче з вами погратися. Сонечко розкидало свої промінчики на килимку і хоче, щоб ви ці промінчики позбирали і його прикрасили. Але промінчики всі різні. Їх потрібно викласти у певній послідовності: довгий жовтогарячий, короткий жовтий, хвилястий оранжевий. І так викласти усі промінчики.

Самостійна робота дітей

Короткий підсумок.

Вихователь. - Чи сподобалася вам зустріч із тітонькою Совою?

- Про які правила безпеки ми говорили? (Відповіді дітей)

Я дякую всім за старання та бажаю вам жити у безпеці!

                                                                                                    Підготувала вихователь Меланчук Л.М.