ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ЗБУДУЄМО МЛИН»: робота з казкою в групі дітей раннього віку

Мета: удосконалювати знання педагогів щодо ефективних форм, методів і прийомів роботи з казкою в групах дітей раннього віку; підвищити професійну майстерність педагогів.

Хід вправи: роздати вихователям чисті бланки та запропонувати записати у відповідних графах відомі з практики роботи форми роботи з казкою, методи і прийоми, після чого обговорити разом результати виконання вправи, звіривши їх з даною таблицею.

Під час виконання інтерактивної вправи доцільно використати музикотерапію.

Форми роботи з казкою

Сучасні методи і прийоми

  • Заняття-казка.
  • Виразне читання та розповідання казки вихователем (з використанням настільного театру, фланелеграфа, театру іграшок тощо).
  • Спільний переказ казки (з опорою на ілюстрації).
  • Розповідання казки з імітацією дій та рухів дітей.
  • Розповідь казки за опорними малюнками (ілюстраціями).
  • Інсценування казки дітьми за допомогою настільного театру.
  • Інсценування казки у масках-наголівниках.
  • Інсценування за допомогою театру іграшок.
  • Інсценування казки - точне і послідовне відтворення змісту казки дітьми за допомогою декорацій, костюмів, атрибутів (під музичний супровід).
  • Імпровізації-забави.
  • Ігри-драматизації (розігрування казки за ролями).
  • Театралізована діяльність у куточку рядження.
  • Дидактичні ігри за змістом казки: «З якої казки герой?», «З якої казки я прийшов?», «Добери картинку».
  • Рухливі ігри за мотивами казок.
  • Тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Бесіда за навідними запитаннями вихователя за змістом казки (спонукати дітей давати повні відповіді).
  • Розгляд ілюстрацій до знайомої казки.
  • Включення казкових образів і елементів казкових сюжетів у фізкультурні заняття, ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, фізкультурні дозвілля.
  • Зацікавлюючий чи сюрпризний момент (прихід героя казки).
  • Виконання ігрових завдань, дидактичних ігор і вправ за змістом казки:

-       повторити чистомовку за вихователем;

-       закінчити розпочате вихователем речення;

-       знайти доріжку до персонажа казки (показати пальчиком);

-       назвати героя казки, який «заховався», якого «не стало»;

-       назвати дитинчат героїв казки;

-       розмістити героїв за висотою (від найнижчого до найвищого і навпаки);

-       відповідати на запитання вихователя, використовуючи прийменники у, на, під, біля, за;

-       назвати, хто з героїв казки стоїть попереду, позаду; першим, другим;

-       підібрати відповідні подарунки героям казки;

-       підібрати пару відповідних картинок;

-       побудувати діалог між героями казки;

-       описати героя «Який, яка, яке?»;

-       пригадати послідовність подій у казці (Що спочатку, а що потім?);

-       виконати тематичну пальчикову гімнастику, фізкультхвилинку, рухливу гру;

-       поселити героїв казки у їхні хатинки;

-       покликати героїв казки (утворення кличної форми);

-       назвати лагідно героїв казки;

-       підібрати хвостики героям казки;

-       скласти ціле з частин;

-       виконати шнурування;

-       виконати артикуляційну вправу;

-       обговорити поведінку та дії героїв казки;

-       тощо.

  • Відтворення емоцій персонажів казки (у дзеркалі).
  • Відгадування казки за загадками.
  • Відгадування загадок про казкових героїв.
  • Відгадування персонажів за їх відповідними силуетами.
  • Поради казковим героям.
  • Викладання портретів героїв казки з геометричних фігур.
  • Складання пазлів за змістом казки (з 2-4 частин).
  • Моделювання казки за допомогою геометричних фігур.
  • Метод «Казка по-новому» (з ІІ півріччя).
  • Входження в героя казки (з ІІ півріччя).
  • Тощо.